Přejít k obsahu

Moderní železnice

23.01.2025
Rekordní částka na investice umožní další rozvoj české železnice
Na obnovu tratí a stanic budeme mít letos k dispozici celkem 62,7 miliardy korun, tedy o téměř miliardu více než loni. Jen na investice půjde rekordních 39,3 miliardy korun, což umožní zahájit i rozsáhlé modernizační akce, jako je přestavba uzlu Česká Třebová.
23.01.2025
Modernizace železnice v údolí Berounky míří do své poloviny
V údolí Berounky mezi Karlštejnem a Berounem pokračuje modernizace trati, která přinese vyšší bezpečnost a spolehlivější cestování. Stavba se blíží do své poloviny, pojďme se tedy podívat, jak probíhají stavební práce. Hotovo bude ve druhé polovině roku 2026.
23.01.2025
Rekordní tempo přípravy a realizace staveb bude pokračovat i letos
I v letošním roce bude pokračovat modernizace české železnice. Nejen na to, na kterých projektech se momentálně již pracuje a jaké se připravují, jsme se zeptali náměstka generálního ředitele pro modernizaci dráhy Mojmíra Nejezchleba.
23.01.2025
Plzeňští hasiči mají specialisty na zásah v ejpovickém tunelu
Přímo v areálu plzeňského depa sídlí jedna z jednotek našich drážních hasičů. Má celkem 55 zaměstnanců, šest hasičů je připravených na zásah v nejdelším tunelu na české železniční síti. Není to ale jediná zajímavost této jednotky, která má poměrně rozsáhlý akční rádius.
08.01.2025
Osobní vlaky odjíždějí přesně v sekundě odjezdu
V polovině prosince, konkrétně od třetí prosincové neděle, začal platit nový jízdní řád na rok 2025. Naše státní organizace při této příležitosti připravila zásadní změnu v odjezdech vlaků osobní dopravy, která se dotkne všech cestujících.
18.12.2024
Modernizace druhé nejvytíženější stanice v Brně pokračuje podle plánu
Stavební práce na rekonstrukci stanice Brno-Královo Pole běží na plné obrátky a výsledky jsou stále viditelnější. Už v dubnu příštího roku se cestující dočkají zmodernizovaného druhého nástupiště, do září pak nové nádražní budovy a dalšího potřebného zázemí.
18.12.2024
Na vybraných tratích se od ledna mění zabezpečení provozu vlaků
Českou železnici čeká od Nového roku největší změna za poslední desetiletí, na jízdu vlaků začne dohlížet zabezpečovací systém ETCS. Nejen na to, jak bude probíhat jeho zavádění, jsme se zeptali náměstka generálního ředitele pro provozuschopnost dráhy Karla Švejdy.
18.12.2024
Revoluční změna: nejvytíženější tratě výhradně s ETCS
Na téměř šesti stech kilometrech tratí se postupně během ledna příštího roku zavede výhradní provoz evropského zabezpečovacího systému ETCS. Léta intenzivní přípravy jsou u konce, ostrý provoz začíná. Už dlouho nezažila česká železnice tak zásadní změnu.
29.11.2024
Drážní tankisté si prověřovali své dovednosti v Milovicích
V bývalém vojenském prostoru v Milovicích se konal pravidelný výcvik s vyprošťovacími tanky VT72 HZS Správy železnic. Ten je zásadní zejména pro udržení vysoké úrovně technických dovedností řidičů z řad drážních hasičů. Jezdit s tankem totiž není nic jednoduchého.
29.11.2024
Pod zkratkou CSS se skrývá široká paleta různých činností
Centrum sdílených služeb (CSS) je možná tak trochu méně viditelnou součástí naší státní organizace, její význam je však zásadní pro většinu zaměstnanců. Zpracovává totiž například mzdy a řeší další personální záležitosti. Čím vším se dále zabývá, jsme se zeptali jejího ředitele Petra Taubera.