Tiskové zprávy
19.03.2025
Secesní skvost pražského hlavního nádraží čeká poslední část renovace
Správa železnic zahájí rekonstrukci zbývající části Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží. Práce provede sdružení firem Avers (vedoucí sdružení) a Geosan GR (společník), jehož nabídka byla ve výši 437 998 774 korun. Obnovou projdou zejména interiéry ve vyšších patrech a vládní salonek v jižní části historické budovy. Celý objekt bude navíc bezbariérově přístupný. Hotovo bude za čtyři roky.
17.03.2025
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru v Praze, projekt míří do další fáze
Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby takzvaného Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní části frekventované stanice Praha-Libeň. Výsledkem bude nadjezd, který zajistí plynulejší provoz nákladní i osobní dopravy, a také zvýší kapacitu železnice, například pro městské linky.
13.03.2025
Na trať do podorlické průmyslové zóny se vejde víc vlaků, nově pojedou na elektřinu
Důležitá železniční spojnice do průmyslové zóny Solnice/Kvasiny projde výraznou modernizací. Trať získá vyšší kapacitu zejména pro nákladní dopravu, cestující se navíc můžou těšit na pohodlnější a rychlejší jízdu. Díky zavedení elektrických vlaků bude železnice v orlickém podhůří šetrnější k přírodě. Správa železnic dnes slavnostně zahájila první dvě etapy prací, úplně hotovo bude v roce 2027. Část nákladů uhradí EU.
12.03.2025
Modernizace dalšího úseku mezi Plzní a Domažlicemi má své projektanty
Správa železnic vybrala projektanty modernizace a elektrizace další části trati z Plzně do Domažlic, a to ze Stodu do Domažlic. Potřebnou dokumentaci vypracují společnosti SUDOP PRAHA, SUDOP EU a Mott MacDonald za 291 266 000 Kč bez DPH. Vlaky mířící do Bavorska budou využívat jak zcela nové úseky, tak i ty, které projdou celkovou rekonstrukcí. Samotné stavební práce se plánují v letech 2027 až 2030.
10.03.2025
Na mladoboleslavském hlavním nádraží vyroste moderní odbavovací hala
Správa železnic vybrala zhotovitele pro výstavbu nádražní budovy v Mladé Boleslavi. Stavební práce začnou příští měsíc. Provede je společnost STRABAG Rail, která nabídla cenu 106 982 429,81 Kč. Nová budova nahradí stávající nevyhovující objekt a cestujícím nabídne moderní, plně bezbariérové zázemí.
07.03.2025
Dvoustovkou podél řeky Hané. Správa železnic má stavitele první části rychlotrati
Modernizace první části trati z Brna do Přerova co nevidět začne, Správa železnic už vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6 689 398 976 korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba začne letos na jaře, důležitá spojnice jižní a střední Moravy díky ní získá druhou kolej, vlaky zrychlí na 200 km/h. Dokončení se plánuje v závěru roku 2028.
06.03.2025
„Náročnější zásah nepamatuju.“ Hasiči SŽ popisují likvidaci hořícího vlaku s benzolem
I týden po nehodě vlaku s benzolem v Hustopečích nad Bečvou hrozí nebezpečí dalšího požáru. Pokračuje odčerpávání zbytků látky z cisteren a připravuje se odklízení vraků z kolejí. Sami zasahující hasiči Správy železnic popisují zásah jako extrémně nebezpečný. Komplikace představuje zejména vysoká toxicita benzolu. Hasiči proto musí pracovat ve speciálních oblecích a dodržovat přísná pravidla.
06.03.2025
První úsek vysokorychlostní trati má transakčního poradce pro PPP
Správa železnic podepsala smlouvu s Mezinárodní finanční korporací, subjektem skupiny Světové banky, o poskytování transakčního poradenství pro připravovaný projekt vysokorychlostní tratě v úseku Brodek u Přerova – Ostrava-Svinov.
04.03.2025
V Praze panuje shoda na vedení vysokorychlostní tratě z Vršovic
Centrální komise Ministerstva dopravy rozhodla o podobě vysokorychlostní tratě (VRT) v oblasti Prahy 15 a Dolních Měcholup. Vlaky z Vršovic do Běchovic pojedou převážně pod povrchem krátkými tunely a otevřenými zářezy. Jde o kompromisní řešení, na kterém se shodly Správa železnic, pražský magistrát i dotčené městské části.
03.03.2025
Česká Třebová projde přestavbou za miliardy, vlaky zrychlí a budou tišší
Správa železnic slavnostně zahájila modernizaci jednoho z nejvytíženějších dopravních uzlů v zemi. Celkovou přestavbou v České Třebové projdou jak koleje, které využívají osobní vlaky, tak i část určená pro nákladní dopravu. Kompletní rekonstrukce se dočkají všechna nástupiště, přístup na ně bude bez bariér. Město lépe propojí nová lávka nad kolejištěm. Hotovo by mělo být na konci roku 2031.