3. místo
Koncept staniční budovy vychází z analýzy očekávaného objemu dopravy a charakteristik územního plánu. Navrhovaný generální plán a koncept stanice byly zvoleny na základě svého potenciálu z hlediska rozvoje a provozní flexibility a řídí se následujícími kritérii.
Návrh 8 | |
Účastník: | SBS Engineering Group Sp. Z o.o. |
Autor: | arch. Maher Matar |
Spoluautor: | - |
Architekt: | arch. Maher Matar |
Projektant pozemních staveb: | Monica Veninata |
Projektant dopravních staveb: | Ing. Tomáš Kapal |
- Jedinečné a sjednocující modulární zastřešení, které reflektuje prostou a plynulou siluetu střech, minimalizuje investiční výdaje a trvání výstavby využitím modularity a prefabrikátů pro střechu a fasádu staniční budovy, je flexibilní a zahrnuje rezervy pro případ změn či rozšíření v krátkodobé i dlouhodobé perspektivě
- Snadná orientace a jasná organizace
- Flexibilita a adaptabilita uspořádání stanice
- Kompaktní a funkčně efektivní půdorys
- Přímé a efektivní propojení mezi jednotlivými druhy dopravy
- Těleso konstrukce stanice poskytuje zastřešení nástupiště v délce cca 100 m včetně vlaků, což zajišťuje rozsáhlejší ochranu než prosté krytí ploch nástupišť
- Energeticky účinné řešení minimalizuje celkovou spotřebu energie kombinací pasivních a aktivních technologií, čímž snižuje provozní náklady objektu
- Ztělesnění nejlepších mezinárodních postupů