Základní informace
Popis stavby
Železniční stanice Praha-Smíchov leží na dvoukolejné trati Praha hl. n. – Beroun, končí zde jednokolejná trať z Rudné u Prahy a na společné nádraží vede další jednokolejná trať z Hostivice. Stanice je velmi dobře provázaná s dalšími druhy dopravy, je zde stanice metra linky B, před vstupy do obou vestibulů jsou zastávky tramvají a městských i příměstských autobusů. IPR Praha plánuje přemístění autobusového terminálu z oblasti Na Knížecí do prostoru současného společného nádraží, kde by zároveň mělo být u Dobříšské ulice vybudováno kapacitní parkoviště P+R.
Součástí rekonstrukce stanice bude výstavba nové pěší lávky, která bude postavena jižněji od té současné. Po rekonstrukci kolejiště budou ve stanici k dispozici čtyři hlavní koleje, tři předjízdné a jedna kusá kolej. U všech kolejí budou nástupiště. Dále budou k dispozici dvě dopravní koleje pro nákladní vlaky a čtyři kusé odstavné koleje.
Přínosy
Přínosy celkové rekonstrukce železniční stanice Praha-Smíchov:
- Moderní architektura
- Přímý přestup z vlaku na metro, tramvaj, městské, příměstské a dálkové autobusy
- Rychlá a pohodlná cesta do centra
- Moderní čekárny
- Nový orientační a informační systém
- Bezbariérový přístup na nástupiště i na lávku
- Bezbariérové napojení smíchovského nádraží na Radlickou ulici
- Moderní mobiliář