Přejít k obsahu

Moderní železnice

18.12.2024
Modernizace druhé nejvytíženější stanice v Brně pokračuje podle plánu
Stavební práce na rekonstrukci stanice Brno-Královo Pole běží na plné obrátky a výsledky jsou stále viditelnější. Už v dubnu příštího roku se cestující dočkají zmodernizovaného druhého nástupiště, do září pak nové nádražní budovy a dalšího potřebného zázemí.
18.12.2024
Na vybraných tratích se od ledna mění zabezpečení provozu vlaků
Českou železnici čeká od Nového roku největší změna za poslední desetiletí, na jízdu vlaků začne dohlížet zabezpečovací systém ETCS. Nejen na to, jak bude probíhat jeho zavádění, jsme se zeptali náměstka generálního ředitele pro provozuschopnost dráhy Karla Švejdy.
18.12.2024
Revoluční změna: nejvytíženější tratě výhradně s ETCS
Na téměř šesti stech kilometrech tratí se postupně během ledna příštího roku zavede výhradní provoz evropského zabezpečovacího systému ETCS. Léta intenzivní přípravy jsou u konce, ostrý provoz začíná. Už dlouho nezažila česká železnice tak zásadní změnu.
29.11.2024
Drážní tankisté si prověřovali své dovednosti v Milovicích
V bývalém vojenském prostoru v Milovicích se konal pravidelný výcvik s vyprošťovacími tanky VT72 HZS Správy železnic. Ten je zásadní zejména pro udržení vysoké úrovně technických dovedností řidičů z řad drážních hasičů. Jezdit s tankem totiž není nic jednoduchého.
29.11.2024
Pod zkratkou CSS se skrývá široká paleta různých činností
Centrum sdílených služeb (CSS) je možná tak trochu méně viditelnou součástí naší státní organizace, její význam je však zásadní pro většinu zaměstnanců. Zpracovává totiž například mzdy a řeší další personální záležitosti. Čím vším se dále zabývá, jsme se zeptali jejího ředitele Petra Taubera.
29.11.2024
Branický most v Praze omládl a přibyla na něm druhá kolej
Osobní i nákladní vlaky už mohou naplno využívat kapacitu pražského Branického mostu. Během posledních měsíců se na něj instalovala druhá kolej, která pokračuje až na nově zřízenou odbočku na Spořilově. Výraznou proměnou pak prošla zastávka Praha-Kačerov.
21.11.2024
S likvidací následků povodní pomohlo maximální nasazení našich kolegů
Velké poděkování patří všem, kteří se podíleli a stále ještě podílejí na likvidaci následků rozsáhlých povodní, s nimiž jsme se v září potýkali zejména na severní Moravě. „Jsem na naše zaměstnance skutečně hrdý,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
19.11.2024
Ničivé povodně prokázaly význam spolupráce v rámci naší organizace
V polovině září zasáhly část naší země ničivé povodně, které způsobily rozsáhlé škody i na železniční infrastruktuře. Zejména na severní Moravě byly velkou vodou zasaženy nejen koleje, ale také nástupiště, staniční budovy či měnírny elektřiny.
15.11.2024
Dětský sen dostal reálnou podobu muzea
Stanice Stupno nedaleko Rokycan má od září letošního roku novou atrakci – železniční muzeum připomínající historii lokálky Chrást u Plzně – Radnice. Zájemci ho najdou přímo v nádražní budově. Za jeho vznikem stojí Tomáš Benetka, železniční nadšenec a výpravčí z Boru u Tachova.
12.11.2024
Přednosta, který se nezastavil před žádným sedlem!
Příběh nejdéle sloužícího přednosty provozního oddílu v naší organizace Martina Vejmělky je stejně fascinující, jako kdybychom ho našli v nějakém dobrodružném příběhu. Jen místo meče drží v rukou řídítka svého kola a místo draků zdolává dvoutisícová sedla.