Přejít k obsahu

Moderní železnice

25.10.2024
Revize nařízení TEN-T: závazek i příležitost
Zkratku TEN-T již určitě každý z nás slyšel. Transevropská dopravní síť (Trans-European Transport Network) představuje síť železničních a silničních koridorů, mezinárodních letišť a vodních cest v EU. Vznikla v roce 1993 za účelem zvýšení kvality a propojení dopravní infrastruktury v Evropské unii.
21.10.2024
Pilotní PPP projekt na české železnici přitahuje pozornost investorů
Modernizace současné železnice a výstavba nové mezi stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Letiště Václava Havla se bude realizovat s využitím soukromého kapitálu formou projektu PPP. Nedávná prezentace v rámci Investorského dne PPP přilákala značný zájem potenciálních investorů.
17.10.2024
Nejen drážní hasiči prokázali při letošních povodních své schopnosti
Letošní povodně, které zasáhly různé oblasti České republiky, představovaly vážnou zkoušku pro řadu našich kolegů. Především hasiči sehráli během krizových dnů klíčovou roli při ochraně životů či majetku. Poděkování ale patří všem, kteří bojovali s následky řádění velké vody.
15.10.2024
PPP projekty urychlí výstavbu, jejich příprava je ale náročnější
V souvislosti s omezenými možnostmi státního rozpočtu se stále více hovoří o využívání externích zdrojů financování. O které konkrétně jde a jaké v nich mají místo PPP projekty, jsme se zeptali ředitelky odboru externího financování a PPP Radky Šnajdrové.
11.09.2024
Odstartoval nejambicióznější projekt v historii české železnice
Od 1. srpna musí dopravci, jejichž vozidla mají příslušnou palubní jednotku a řídí je proškolený strojvedoucí, jezdit na tratích s instalovaným systémem ETCS výhradně v režimu této revoluční novinky. Plánovaný výhradní provoz pak odstartuje na počátku příštího roku.
10.09.2024
Řízení provozu na VRT bude jednodušší, bude ale vyžadovat rychlejší reakce
Centrální dispečerské pracoviště v Přerově bude velmi pravděpodobně první, odkud se bude řídit provoz vlaků na dokončených úsecích VRT u nás. Nejen na specifika řízení provozu na vysokorychlostních tratích jsme se zeptali ředitele CDP Přerov Petra Nováka.
03.09.2024
Unikátní stroj RUS 1000 S zvládl opravu trati za pouhých pět pracovních směn
V rámci opravy části trati mezi Prostějovem a Olomoucí, které realizovaly společnosti TOMI – REMONT a.s. a SWIETELSKY Rail CZ s.r.o. během 35denní nepřetržité výluky, se vyměnil kolejový rošt, opravily mostní objekty, trakční vedení a železniční přejezdy i nástupiště ve stanici Vrbátky a na zastávce Kraličky.
13.08.2024
Alternativní pohony mohou být na české železnici konkurenceschopné
Jsou bezemisní pohony vhodné i pro české vlaky? Pro jaké tratě a za jakých podmínek dávají alternativní pohony ekonomicky smysl? Mohou u nás bateriové, vodíkové nebo hybridní jednotky konkurovat dieselovým motorům nebo elektrické trakci? Odpovědi představila studie, kterou v rámci projektu „Regionální vodíkové vlaky na českých železnicích“ zpracovalo mezinárodní konsorcium pod vedením ÚJV Řež.
13.08.2024
Železniční dopravci mají více využívat zabezpečovač ETCS
Od srpna mají dopravci na železnici povinnost jezdit pod evropským zabezpečovačem ETCS, pokud mají vozidla s palubními jednotkami, proškolené strojvedoucí a trať je vybavená příslušným zařízením.Výhradní provoz na vybraných tratích bude nabíhat v průběhu ledna příštího roku.
05.08.2024
Opravenou nádražní budovu v Teplicích ozdobily palmy
Severočeské Teplice se mohou pyšnit tím, že jako jediné lázeňské město v republice mají svou botanickou zahradu. Její ředitel Petr Šíla přišel s myšlenkou zvelebit a pozvednout lázeňský život ve městě rozmístěním květináčů s palmami. Několik jich zamířilo také na zdejší nádraží.