Historické dědictví

Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Plzeň hl. n.

Rekonstrukce výpravní budovy v žst. České Budějovice

Rekonstrukce mostu v km 21,510 trati Tábor - Písek (Sepekovský viadukt)

 

Kategorie Historické dědictví má hned trojici vítězů. Prvním je náročná oprava nádražní budovy na plzeňském hlavním nádraží. Památkově chráněný objekt prošel citlivou rekonstrukcí za více než miliardu korun. Podařilo se skloubit historickou hodnotu budovy s požadavky moderní doby. Původní architektonické prvky odborníci pečlivě zrestaurovali, interiér doplnili například eskalátory či přehledným informačním systémem. Nádraží, kterým denně projde na dvacet tisíc cestujících, tak představuje ukázkový příklad, jak lze železniční dědictví adaptovat pro potřeby 21. století.

Dodavatel: Metrostav DIZ s.r.o., OHLA, a.s., AVERS, spol. s r. o.

Druhým oceněným projektem v této kategorii byla neméně náročná obnova nádražní budovy ve stanici České Budějovice. Největší rekonstrukce v historii českobudějovického nádraží vrátila této památkově chráněné budově její původní podobu z roku 1908. Kompletní proměna stála rovněž více než miliardu korun. Kromě zrestaurované fasády a střechy nabízí multifunkční objekt nově i pasáž spojující severní věž s hlavní odbavovací halou a bezbariérový přístup.

Dodavatel: Metrostav a.s., EDIKT a.s., AVERS, spol. s r. o.

A poslední ocenění v rámci této kategorie si odnesla rekonstrukce Sepekovského viaduktu, který leží na trati mezi Táborem a Pískem. Citlivá rekonstrukce prodloužila více než stoletému viaduktu jeho životnost o další desítky let. Impozantní kamenný most s deseti klenbami, který je součástí historické Českomoravské transverzálky, si i po modernizaci zachoval své původní architektonické řešení.

Dodavatel: Chládek & Tintěra a.s.