Novostavba trati Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla
Aktuální stav
Zpracovává se dokumentace pro stavební povolení a je požádáno o územní rozhodnutí.
Popis stavby
Jedná se o novostavbu dvoukolejné elektrifikované trati v úseku Ruzyně – Letiště Václava Havla. Jestliže od Buben do Ruzyně vlaky míří k západu, nyní se otočí o 90 stupňů k severu a budou sledovat trasu Pražského okruhu D0. V místě jeho křížení s dálnicí D7 na Slaný a Chomutov vznikne rozsáhlý přestupní terminál Dlouhá Míle. Jeho těžištěm bude železniční zastávka v otevřeném zářezu, nad níž budou umístěny zastávky meziměstských i příměstských autobusů. V jejich okolí vznikne parkoviště P+R s uvažovanou kapacitou přes 1000 osobních aut při úrovňovém parkování, popř. až 2000 aut při vybudování parkovacích domů. Z Dlouhé Míle se dvoukolejná trať stočí k terminálům 1 a 2 ruzyňského letiště.
Přínosy
- napojení mezinárodního letiště na železnici
- dopravní terminál Praha-Dlouhá Míle s P+R parkovištěm a s přímými přestupy na tramvaj a autobus (až 2000 parkovacích míst - parkovací domy budou samostatnou investiční akcí hl. m. Prahy)
- zvýšení bezpečnosti dopravy a zlepšení prostupnosti území
Hlavní součásti
- vybudování nové podzemní stanice Praha-Letiště Václava Havla
- novostavba dvoukolejné trati v délce 5,5 km v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla
- vybudování nové zastávky Praha-Dlouhá Míle s návazností na P+R
- nahrazení železničních přejezdů mimoúrovňovými kříženími
Dopravní terminál Dlouhá Míle
V místě křížení Pražského okruhu s dálnicí D7 vznikne rozsáhlý přestupní terminál Dlouhá Míle. Jeho těžištěm bude železniční zastávka v otevřeném zářezu. Nad ní budou umístěny zastávky meziměstských i příměstských autobusů a v jejím okolí vznikne parkoviště P+R s uvažovanou kapacitou přes 1000 osobních aut při úrovňovém parkování, popřípadě až 2000 aut při vybudování parkovacích domů.
Napojení trati na Letiště Václava Havla
Z Dlouhé Míle se dvoukolejná trať stočí k terminálům 1 a 2 ruzyňského letiště a ve vlastním areálu před terminály se zanoří pod zem do koncové stanice se dvěma kusými kolejemi obklopujícími jediné ostrovní nástupiště. Z něj se cestující dostanou pomocí podchodů k oběma terminálů, přičemž zejména přístup do terminálu 2 bude velmi krátký.