Příklady změn konfigurace a postradatelnosti kolejišť v rámci celé ČR
Lokalita | Rok | Popis změny |
---|---|---|
Kunčice pod Ondřejníkem | 2016 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště, kolej pro nakládku v provozu |
Světlá Hora | 2019 | redukce kolejiště, kolej pro manipulaci se dřevem a další nakládku zachována |
Bystřice pod Hostýnem | připravuje se rekonstrukce stanice | |
Uherský Brod | 2016 | optimalizace kolejiště v rámci výstavby dopravního terminálu |
Vlárský průsmyk | 2015 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště |
Bylnice | 2014 | optimalizace kolejiště v rámci rekonstrukce stanice |
Holešov | v realizaci | komplexní rekonstrukce stanice |
Ostrava-Vítkovice | 2015 | optimalizace kolejiště v rámci rekonstrukce stanice |
Mosty u Jablunkova | 2010 | optimalizace kolejiště v rámci optimalizace trati Bystřice nad Olší – st. hranice SR |
Návsí | 2010 | optimalizace kolejiště v rámci optimalizace trati Bystřice nad Olší – st. hranice SR |
Bystřice nad Olší | 2010 | optimalizace kolejiště v rámci optimalizace trati Bystřice nad Olší – st. hranice SR |
Mikulášovice | 2019 | rekonstrukce stanice spojená s vybudováním nástupiště a odpojením nevyužívané vlečky |
Šluknov | 2021 | peronizace, manipulační kolej v sudé skupině zůstala v původní délce a dále slouží nakládce |
Liběšice | v přípravě | zatím bez redukce kolejiště, připravuje se peronizace |
Velké Březno | manipulační kolej v původní délce a nadále funkční | |
Česká Kamenice | nakládka a vykládka probíhá, vč. činnosti firmy JDK stavby | |
Louka u Litvínova | 2019 | peronizace, redukce pouze dopravních kolejí |
Kadaň | 2020 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště |
Jiříkov | 2020 | nulový zájem dopravců, opakovaně projednáváno se ŽESNAD – úplná redukce kolejiště |
Roudnice nad Labem | v realizaci | výstavba bezbariérového přístupu na nástupiště, peronizace; koleje pro odstavení nebo nakládku a vykládku zachovány |
Oldřichov u Duchcova | 2019 | rekonfigurace kolejiště, koleje pro nakládku a vykládku zachovány |
Ohníč | postradatelnost neproběhla | |
Osek | 2019 | rekonfigurace kolejiště, kolej připravena pro nakládku a vykládku po úpravě navazující plochy |
Častolovice | 2015 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště |
Mostek | 2015 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště |
Horka u Staré Paky | 2015 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště |
Hrochův Týnec | 2021 | redukce kolejí v rámci postradatelnosti, projednáno s dopravci |
Chrudim město | 2016 | redukce kolejí v rámci postradatelnosti, projednáno s dopravci |
Chrudim | 2015 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště |
Moravská Třebová | v realizaci | optimalizace kolejiště v rámci rekonstrukce stanice – vybudování nástupiště a navázání na dopravní terminál |
Litomyšl | 2022 | redukce na žádost města Litomyšl, projednává se postradatelnost |
Skalice u České Lípy | 2017 | redukce kolejí v rámci postradatelnosti, projednáno s dopravci |
Třebíč | 2016 | vybudování ostrovního nástupiště, vzhledem k okolní zástavbě nebylo možné stanici rozšířit; pro nakládku a vykládku bylo vybudováno nákladiště včetně rampy. |
Šakvice | 2020 | minimální redukce kolejiště při peronizaci, prodloužení délek předjízdných kolejí pro nákladní dopravu |
Hrušovany u Brna | 2019 | vybudování ostrovního nástupiště, vzhledem k okolní zástavbě nebylo možné stanici rozšířit; prodloužení délek předjízdných kolejí pro nákladní dopravu |
Pačejov | 2021 | rekonstrukce stanice včetně peronizace a bezbariérového přístupu |
Český Krumlov | 2015 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště |
Luka pod Medníkem | 2000 | postradatelnost z roku 1997, zůstala jedna průjezdná kolej |
Veleslavín | v přípravě | rekonstrukce v rámci modernizace trati Praha – Kladno |
Mníšek pod Brdy | 2019 | manipulační kolej ponechána |
Dobříš | 2015 | rozsah stanice vyhovuje současným potřebám, probíhá zde intenzivní nakládka dřeva |
Davle | 2017 | manipulační kolej zůstává k dispozici |
Jílové | 2017 | manipulační kolej zůstává k dispozici |
Rožmitál pod Třemšínem | 2010 | současný stav vyhovuje |
Brandýs nad Labem | 2021 | částečná redukce koleje v návaznosti na stavbu P + R města |
Řevnice | 2010 | manipulační koleje nadále k dispozici, došlo pouze k odstranění nevyužívané vlečky soukromého majitele |
Zadní Třebáň | 2018 | snesení trvale nevyužívané výhybky, úpravy budou při optimalizaci trati |
Praha-Modřany | 2020 | redukce kolejiště na základě postradatelnosti, v provozu 3 staniční koleje pro křižování a 1 odstavná |
Milovice | 2009 | redukce kolejiště u bývalé vojenské základny |
Čelákovice | 2019 | optimalizace kolejiště v souvislosti s peronizací a bezbariérovým přístupem na nástupiště; nakládková kolej k dispozici |
Soubory ke stažení
Příklady změn konfigurace a postradatelnosti kolejišť v rámci celé ČR (118.3 kB) |