Cestování vlakem mezi Táborem a Pískem je nyní pohodlnější
27.06.2016
Tábor, 27. června 2016 – Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry jihočeské trati z Tábora do Ražic. Hlavním cílem projektu bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.
Práce se prováděly v traťových úsecích Tábor – Balkova Lhota a Záhoří – Písek. Zahrnovaly úpravy železničního spodku a svršku, dílčích prvků mostních objektů a propustků. Dále došlo k výměně betonových pražců a kolejnic. Stavebním úpravám byla podrobena i většina železničních přejezdů, které byly dotčeny výměnou železničního svršku. Obnovou prošlo také zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.
„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku mezi Táborem a Pískem je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 201 – Tábor – Ražice, v úseku Tábor – Písek činily 250 810 731 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 194 508 642 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby byly společnosti OHL ŽS a EDIKT.
Název stavby | Trať 201 – Tábor – Ražice, v úseku Tábor – Písek |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitelé | OHL ŽS, a.s. EDIKT a.s. |
Termín zahájení | 9/2015 |
Termín dokončení | 4/2016 |
Celkové náklady stavby | 250 810 731 Kč bez DPH |
Schválený příspěvek EU | 194 508 642 Kč |
Soubory ke stažení
Tisková zpráva ke stažení |