Cestování vlakem mezi Mostem a Chomutovem je rychlejší a bezpečnější
10.05.2016
Most, 10. května 2016 – Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry železniční tratě z Ústí nad Labem do Klášterce nad Ohří v úseku mezi Mostem a Chomutovem. Hlavním cílem projektu bylo uvedení zmíněného traťového úseku do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.
Součástí stavby byly úpravy železničních stanic Třebušice, Kyjice a částečně i Mostu. Stavbaři v předmětném úseku upravili železniční svršek a spodek, mostní objekty a dílčí prvky trakčního vedení. V návaznosti na výměnu.
„Přínosem provedených úprav v traťovém kolejového svršku byla řešena i úprava elektrického ohřevu výhybek, což přispěje k zajištění bezpečnosti a funkčnosti provozu zvláště v zimním období. Obnovou prošlo také staniční a traťové zabezpečovací zařízeníúseku Most – Chomutov je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Díky realizaci projektu došlo také ke snížení propadu rychlosti v uvedeném úseku, což ocení zejména cestující,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 130 Ústí n. L. – Klášterec n. O., úsek Most - Chomutov činily 911 494 569 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 434 992 353 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost STRABAG Rail a.s.
Název stavby | Trať 130 Ústí n. L. – Klášterec n. O., úsek Most - Chomutov |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel | STRABAG Rail a.s. |
Termín zahájení stavby | 7/2015 |
Termín dokončení | 1/2016 |
Celkové náklady stavby | 911 494 569 Kč bez DPH |
Schválený příspěvek EU | 434 992 353 Kč |
Soubory ke stažení
Tisková zpráva ke stažení |