Na hlavním plzeňském nádraží skončila výluka jeho jižní části
07.12.2018
Ve čtvrtek 6. prosince skončila výluka jižní části osobního nádraží železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, během které byl vybudován nový most přes Mikulášskou ulici, proběhla kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku, postavila se nová nástupiště a opravily nástupištní přístřešky. Nový podchod umožňuje přímý přístup z 5. a 6. nástupiště nejen na ostatní nástupiště, ale i k novému autobusovému terminálu v Šumavské ulici.
V rámci stavby Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská proběhla také výstavba a rekonstrukce technologických zařízení, zmodernizovalo se trakční vedení a instalovalo nové sdělovací a zabezpečovací zařízení. V nové části východního podchodu se vybudovaly výtahy pro cestující. Těm pomůže také nový informační a orientační systém. V příštích měsících budou ještě pokračovat dokončovací práce bez dopadu na železniční provoz.
Konkrétně je třeba dokončit rekonstrukci spojovacího balkonu v čele výpravní budovy či chodník mezi severním mostem přes Mikulášskou ulici a výstupem z podchodu do Šumavské ulice. Pokračují také práce na montáži a zkouškách nových technologických zařízení. V klimaticky vhodném období se v přednádražním prostoru vysadí stromy a následovat budou zahradnické úpravy. Veškeré práce skončí v průběhu prvního pololetí příštího roku.
Kromě modernizace a přestavby vlakového nádraží přispěje ke zlepšení komfortu i nový autobusový terminál v Šumavské ulici. Cestujícím začne sloužit v neděli 9. prosince a díky jeho vybudování se výrazně zkrátí dosavadní vzdálenost při přestupu z vlaku na autobus z 3,5 kilometru na několik desítek metrů. Vznik přestupního uzlu Plzeň hlavní nádraží společně s výrazně obnovenou železniční stanicí a ukončením modernizace trati mezi Rokycany a Plzní představuje další výrazný krok ke zvýšení konkurenceschopnosti veřejné dopravy.
Soubory ke stažení
Tisková zpráva ke stažení |