Tiskové zprávy

27.06.2024
Česká Třebová projde celkovou modernizací
Správa železnic hledá zhotovitele rozsáhlé modernizace železničního uzlu v České Třebové. Ten plní významnou roli jak v osobní, tak i nákladní dopravě. Kompletní rekonstrukcí projdou všechna nástupiště, přístup na ně bude díky výtahům bezbariérový. Vlaky při průjezdu zrychlí, současně se sníží hluk z železničního provozu. Zahájení prací se plánuje v závěru letošního roku, dokončení pak v roce 2031. Předpokládané celkové náklady dosahují 19,5 miliardy korun.
26.06.2024
Do Polska se jezdí rychleji a bezpečněji
Správa železnic dnes slavnostně ukončila rekonstrukci traťového úseku z Dětmarovic do Petrovic u Karviné a na státní hranici s Polskem. Na trati, která je důležitou spojnicí k našim severním sousedům, prošly modernizací dvě stanice a jedna zastávka. Cestujícím nyní nabízejí bezbariérový přístup na nástupiště i pohodlný nástup do vlaku. Stavební práce probíhaly od roku 2020, celkové náklady přesahují tři miliardy korun.
25.06.2024
Datel: Průvodce pro bezstarostnou jízdu vlakem
Po půlročním testování spouští Správa železnic do ostrého provozu mobilní aplikaci Datel, užitečného pomocníka nejen na letní cesty vlakem. Díky zpětné vazbě uživatelů je nyní aplikace přehlednější, lépe se ovládá a obsahuje řadu nových funkcí. Volně dostupná je v App Store i Google Play.
24.06.2024
Zažijte budoucnost dopravy: komentované procházky po místech plánované VRT v Praze
Správa železnic připravila pro železniční fanoušky i pro veřejnost, kterou zajímá budoucnost kolejové dopravy, komentované procházky po místech, kudy v Praze povede vysokorychlostní trať. Unikátní exkurze s výkladem odborníků probíhají od 17. do 27. června na čtyřech různých trasách.
20.06.2024
Nové hlavní nádraží v Brně má schválený záměr projektu
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila záměr projektu pro přestavbu železničního uzlu Brno. Jde o zcela zásadní milník v přípravě modernizace celého tamního uzlu a také výstavby nového hlavního nádraží v jihomoravské metropoli. Samotné stavební práce se předpokládají v letech 2028 až 2035.
19.06.2024
Přestavba Masaryčky se naplno rozbíhá, začnou první dopravní omezení
Stavební činnost na české železnici neutichne ani v období hlavních prázdnin. Platí to i pro rekonstrukci pražského Masarykova nádraží, která nabírá na intenzitě. V souvislosti s tím dojde ke změnám tras některých vlaků. Na dalších místech pak proběhnou plánované opravné a údržbové práce.
18.06.2024
Trolejové vedení získají další tři tratě
Elektrické vlaky vyjedou do dalších míst v Česku. Umožní to výstavba trolejového vedení hned na několika tratích, kterou připravuje Správa železnic. Pro takzvanou prostou elektrizaci nyní vybrala zhotovitele přípravných dokumentací úseků Klatovy – Železná Ruda, Kralupy nad Vltavou – Kladno a Zdice – Písek. Samotné zahájení prací se předpokládá v roce 2027.
11.06.2024
Nové štítky na přejezdech posílí bezpečnost a pomohou v lepší identifikaci místa
Správa železnic začíná používat nové reflexní štítky s čísly přejezdů, které jsou lépe viditelné. V rámci pilotního projektu jimi osadí více než dvě desítky křížení ve Středočeském, v Plzeňském a Karlovarském kraji. Cílem je zlepšit identifikaci přejezdů a usnadnit tak orientaci řidičům v krizových situacích. Jde o konkrétní příspěvek k Mezinárodnímu dni bezpečnosti na přejezdech ILCAD, který připadá pravidelně na začátek června.
10.06.2024
Práce na projektu trati z pražského Výstaviště do Dejvic mohou začít
Projekt Praha – letiště – Kladno je zase o krok dál, Správa železnic vybrala projektanta úseku mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi. Vítězi tendru se staly společnosti METROPROJEKT Praha a MORAVIA CONSULT Olomouc, které podaly nejvýhodnější nabídku v hodnotě 157 510 000 korun. Samotné zahájení prací se plánuje na začátku roku 2026, jejich výsledkem bude dvoukolejná elektrifikovaná trať, která povede z velké části v podzemí.
07.06.2024
Trať v Pardubicích byla a je zabezpečena
Správa železnic se ohrazuje vůči aktuálně rozšířenému, přesto chybnému tvrzení, že železniční trať v Pardubicích nebyla zabezpečena.