Obrazová příloha
Obrazová příloha
obr. 56 – tvar a rozměry kolejnice Xa z katalogu Vítkovických železáren z roku 1940
obr. 57 – tvar a rozměry kolejnice A z katalogu Vítkovických železáren z roku 1940
obr. 58 – tvar a rozměry kolejnice T z katalogu Vítkovických železáren z roku 1940
obr. 59 – základní rozměry kolejnic 49 E1 a 60 E1
obr. 60 – označení kolejnice z roku 1915 (vlečka do závodu Mattoni – Vojkovice nad Ohří)
obr. 61 – označení kolejnice v pořadí zleva doprava: značka + název výrobce, označení pevnosti materiálu kolejnice, rok výroby, tvar kolejnice; v tomto případě je to kolejnice 60 E1, tj. kolejnice dříve označovaná UIC 60 (na druhé straně stojiny kolejnice jsou čísla poskytující informace o tavbě)
obr. 62 – protištěpná destička na čele dřevěného pražce k zamezení šíření trhlin
obr. 63 – vlevo je hřeb označující druh dřeva, způsob impregnace, rok výroby, výrobce; vpravo je hřeb kontrolora jakosti
obr. 64 – nápis na horní ploše pražce prozrazující typ pražce (B 91S) a v řádku pod ním je písmenem označený závod výrobce pražce a rok výroby (2007)
obr. 65 – značka kontrolora jakosti SŽDC na pražci
obr. 66 – srovnání pražce B 91S/2 a B 91S/1 (vzdálenější pražec)
obr. 67 – prototypový betonový pražec B 03 pro regionální tratě pro kolejnici 49 E1 vyráběný od roku 2004
obr. 68 – porovnání betonového pražce B 91S/2 (na snímku blíže) a B 03
obr. 69 – kolejnicový styk s přímým upevněním s vrtulemi na dřevěných pražcích (Francie)
obr. 70 – kolejnicový styk s můstkovou deskou na pražcích SB 3
obr. 71 – kolejnicový styk s můstkovou deskou a dvojčitými dřevěnými pražci
obr. 72 – kolejnicový styk s můstkovou deskou a dvojčitými dřevěnými pražci – na boku pražce lze vidět sešroubování pražce
obr. 73 – kolejnicový styk se zesílenou spojkou
obr. 74 – kolejnicový styk s dvojčitými betonovými pražci bez použití můstkové desky
obr. 75 – u bezstykové koleje jsou kolejnicové styky nahrazeny svary
obr. 76 – konstrukce izolovaného kolejnicového styku z příručky pro údržbu trati z roku 1924
obr. 77 – izolovaný kolejnicový styk užívaný ve stykované koleji
obr. 78 – lepený izolovaný kolejnicový styk na kolejnici 60 E1 ve výhybce
obr. 79 – lepený izolovaný kolejnicový styk v bezstykové koleji na kolejnici 49 E1
obr. 80 – další příklad přímého upevnění s vrtulemi na dřevěném pražci (Francie)
obr. 81 – upevnění s rozponovou pokladnicí na dřevěném pražci
obr. 82 – přímé upevnění kolejnice pomocí hřebů (USA)
obr. 83– upevnění K-Lock s žebrovou pokladnicí na betonovém pražci SB 8P v kombinaci s plastovými distančními kroužky (zkoušeno pouze v úseku Kaplice – Velešín)
obr. 84 – upevnění KSd na dřevěných mostnicích s ocelovými distančními kroužky
Fotografie archiv SŽDC OTH OŽSv
Ing. Jan Čihák, Ondřej Gazárek (SŽDC OTH OŽSv)
červen 2009