VRT Středohorský tunel
Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečené evropským zabezpečovacím systémem ETCS Level 2. Tunelová část bude realizována převážně dvojicí jednokolejných železničních tunelů.
Rychlé spojení: |
RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem/Most – Drážďany |
Úsek: |
Litoměřice – Ústí nad Labem |
Délka: |
21,5 km |
Maximální rychlost: |
250 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
VRT Středohorský tunel jednak navazuje na úsek Praha-Balabenka – sjezd Lovosice – sjezd Litoměřice (VRT Podřipsko), jednak je také napojena na trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem. Úsek končí vyústěním do terminálu Ústí nad Labem centrum, který je již součástí navazujícího úseku Krušnohorský tunel.
Zprovozněním úseků VRT Středohorský tunel a VRT Podřipsko dojde ke zkrácení cestovní doby expresních vlaků z Prahy do Ústí nad Labem ze současných 71 minut na 25 minut. Díky smíšenému provozu v tunelu bude možné převést část nákladní dopravy ze stávající trati 072 vedené údolím Labe.