VRT Střední Čechy
Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS.
Rychlé spojení: |
RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava – Polsko |
Úsek: |
Poříčany – Světlá nad Sázavou |
Délka: |
70 km |
Maximální rychlost: |
320 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Aby bylo možné široké využití VRT různými vlaky a byla zajištěna dlouhodobá spolehlivost provozu, je součástí VRT hned několik napojení na běžnou železniční síť:
- ve směru Světlá nad Sázavou pro trvalý provoz dálkových vlaků obsluhujících severní část Kraje Vysočina, dočasně také pro provoz vlaků Praha – Jihlava a pro ostatní spoje na trase Praha – Brno,
- ve směru Český Brod pro nouzové využití v případě mimořádnosti a pro zajištění údržby trati.
Součástí stavby bude rovněž celková přestavba železniční stanice Světlá nad Sázavou, která zahrne výstavbu bezbariérových nástupišť s přístupem podchodem a také náhradu problematického přejezdu.