VRT Polabí
S ohledem na očekávané vysoké využití je tento úsek jako jediný připravován ve čtyřkolejném provedení.
Rychlé spojení: |
RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava – Polsko |
Úsek: |
Praha-Běchovice – Poříčany |
Délka: |
29 km |
Maximální rychlost: |
320 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Úsek umožní mírné zkrácení jízdních dob již stávajících vlaků a výrazné zvýšení kapacity příměstského úseku. Přínosem proto bude i pro cestující na stávající trati Praha – Poříčany, kde se uvolní prostor pro zavedení dalších osobních a spěšných vlaků.
GIS portál pro komunikaci s veřejností
Máte námět či připomínku k VRT Polabí? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím portálu GIS rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět, připomínku či popsat příležitost, kterou oblast nabízí.
Aby bylo možné široké využití VRT různými vlaky, je součástí VRT hned několik napojení na běžnou železniční síť:
- ve směru Kolín pro provoz dálkových vlaků po železničním koridoru,
- ve směru Nymburk pro provoz dálkových vlaků ve směru Hradec Králové a regionálních expresních vlaků do středočeského regionu,
- v další fázi rozvoje se plánuje také propojení do stanice Praha-Zahradní Město, které zajistí další kapacitu a zároveň výrazně zvýší spolehlivost provozu.
Terminál Praha východ
Na úseku je připravován terminál Praha východ, který bude sloužit jako „letiště“ pro dálkové cesty včetně zahraničích a současně jako běžný terminál P+R pro každodenní cesty do centra Prahy.
Z tohoto terminálu bude cesta do Brna trvat pouze cca 45 minut, do centra Prahy pak cca 15 minut.