VRT Podřipsko
Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečené evropským zabezpečovacím systémem ETCS Level 2.
Rychlé spojení: |
RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem/Most – Drážďany |
Úsek: |
Praha-Balabenka – Litoměřice |
Délka: |
57,9 km |
Maximální rychlost: |
320 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Úsek umožní zásadní zkrácení jízdních dob mezi Prahou hlavním nádražím a terminálem Roudnice nad Labem VRT (19 minut), respektive Lovosicemi a Litoměřicemi (do 32 minut). Jeho zprovoznění přinese již také zkrácení jízdních dob do Ústí nad Labem, respektive do Drážďan o 28 minut.
Úsek je v rámci přípravy rozdělen na 2 stavby, a to Praha-Balabenka – sjezd Lovosice a sjezd Lovosice – sjezd Litoměřice.
Zahájení projekční přípravy stavby sjezd Lovosice – sjezd Litoměřice je podmíněn dokončením aktualizace Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje, která zakotví návrhový koridor stavby i napojení na stávající trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem v území.
Vysokorychlostní trať bude zapojena do železničního uzlu Praha v oblasti Balabenky. Navržené řešení umožní přejezd vlaků z VRT na trať 090 Praha – Ústí nad Labem – Děčín tzv. sjezdem Lovosice a zároveň i na trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem tzv. sjezdem Litoměřice.
Terminál Roudnice nad Labem VRT
Součástí úseku bude nový terminál osobní dopravy Roudnice nad Labem VRT, který bude sloužit jako přestupní uzel mezi ostatními druhy veřejné a individuální dopravy v regionu s přímou vazbou na dálnici D8. Nabídne i kapacitní parkoviště typu P+R.