Přejít k obsahu

VRT Moravská brána II

Vysokorychlostní železnice v úseku Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov je součástí důležitého spojení České republiky a Polska. Trať výrazně navýší kapacitu železnice v regionu, zkrátí jízdní doby mezi Ostravou, Brnem, Vídní, Prahou a dalšími městy u nás i v zahraničí. VRT Moravská brána II bude podobně jako navazující úsek sloužit výhradně osobní dopravě. Pozitivní přínos ovšem zaznamená i doprava nákladní, a to díky přesunu části dálkových spojů z vytíženého koridoru na novou vysokorychlostní trať. Rádi byste se o tomto úseku dozvěděli více podrobností? Na této stránce jsou uvedeny všechny aktuální informace.
VRT Moravská brána II
 

Rychlé spojení:   

RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava – Polsko

Úsek: 

Prosenice – Ostrava-Svinov

Délka: 

cca 45 km

Maximální rychlost: 

320 km/h

Provoz: 

osobní vysokorychlostní vlaky
osobní vlaky tažené lokomotivou rychlostí 200 až 230 km/h

Zahájení stavby: 

předpoklad 2026

Uvedení do provozu: 

předpoklad 2032

 

VRT Moravská brána II bude dvoukolejná trať, elektrifikovaná střídavou napájecí soustavou a zabezpečená jednotným evropským systémem ETCS.

GIS portál pro komunikaci s veřejností

Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána II? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím portálu GIS rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě lze uložit poznámku. Těšíme se na vaše podněty! Děkujeme.

 

 

Spolehlivá železnice 21. století

Zapojení do železniční stanice Ostrava-Svinov je navrženo bezkolizně. Koleje VRT povedou uvnitř hlavních kolejí koridorové tratě. Na trase ve směru do stanice Ostrava-Vítkovice vznikne v odbočce Výškovice sjezd, který umožní plynulé propojení VRT se současnou infrastrukturou. Využívat ho budou vlaky dálkové i regionální dopravy směřující do jižní části Ostravy, Havířova, Frýdku-Místku či Českého Těšína. Při přípravě stavby klademe důraz na chráněnou krajinnou oblast Poodří, kterou bude trasa procházet. Tomu přizpůsobujeme technický návrh vedení trati, šetrný k okolní přírodě.

VRT Moravská brána II