VRT Moravská brána II
Rychlé spojení: |
RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava – Polsko |
Úsek: |
Prosenice – Ostrava-Svinov |
Délka: |
cca 45 km |
Maximální rychlost: |
320 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Zahájení stavby: |
předpoklad 2026 |
Uvedení do provozu: |
předpoklad 2032 |
VRT Moravská brána II bude dvoukolejná trať, elektrifikovaná střídavou napájecí soustavou a zabezpečená jednotným evropským systémem ETCS.
GIS portál pro komunikaci s veřejností
Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána II? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím portálu GIS rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě lze uložit poznámku. Těšíme se na vaše podněty! Děkujeme.
Spolehlivá železnice 21. století
Zapojení do železniční stanice Ostrava-Svinov je navrženo bezkolizně. Koleje VRT povedou uvnitř hlavních kolejí koridorové tratě. Na trase ve směru do stanice Ostrava-Vítkovice vznikne v odbočce Výškovice sjezd, který umožní plynulé propojení VRT se současnou infrastrukturou. Využívat ho budou vlaky dálkové i regionální dopravy směřující do jižní části Ostravy, Havířova, Frýdku-Místku či Českého Těšína. Při přípravě stavby klademe důraz na chráněnou krajinnou oblast Poodří, kterou bude trasa procházet. Tomu přizpůsobujeme technický návrh vedení trati, šetrný k okolní přírodě.