Přejít k obsahu

VRT Moravská brána I

Novostavba vysokorychlostní trati mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě je součástí nového železničního spojení mezi Brnem a Ostravou. Sloužit bude výhradně osobní dopravě. Pozitivní efekt ale přinese také dopravě nákladní, která využije novou kapacitu na současné trati. Chcete se o této části připravované vysokorychlostní sítě dozvědět víc? Na této stránce najdete všechny aktuální informace.

Mapa VRT Moravská brána I

Rychlé spojení:   

RS 1 VRT Praha - Brno - Ostrava - Polsko

Úsek: 

Prosenice – Hranice na Moravě

Délka: 

cca 20 km

Maximální rychlost: 

320 km/h

Provoz: 

osobní vysokorychlostní vlaky
osobní vlaky tažené lokomotivou rychlostí 200 až 230 km/h

Zahájení stavby: 

předpoklad 2026

Uvedení do provozu: 

předpoklad 2032

VRT Moravská brána I bude dvoukolejná trať, elektrifikovaná střídavou napájecí soustavou a zabezpečená jednotným evropským systémem ETCS.

GIS portál pro komunikaci s veřejností

Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána I? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím portálu GIS rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět, připomínku či popsat příležitost, kterou oblast nabízí.

 

Moderní infrastruktura pro regiony

Ve stanici Hranice na Moravě VRT kolejově propojíme se stávající železniční tratí mezi Přerovem a Ostravou. Díky tomu budou moci vysokorychlostní vlaky obsloužit samotné Hranice, ale i Valašské Meziříčí, Vsetín a pokračovat dále třeba na Slovensko. Propojení železničních sítí zároveň výrazně zvyšuje spolehlivost dopravy. Stanice Hranice na Moravě by měla projít rozsáhlou rekonstrukcí, která bude zahrnovat i zásadní proměnu přednádražního prostoru. V ŽST Prosenice vznikne trakční napájecí stanice zajišťující spolehlivou dodávku elektrické energie pro provoz vlaků na trati.

Mapa VRT Moravská brána I