VRT Moravská brána I
Rychlé spojení: |
RS 1 VRT Praha - Brno - Ostrava - Polsko |
Úsek: |
Prosenice – Hranice na Moravě |
Délka: |
cca 20 km |
Maximální rychlost: |
320 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Zahájení stavby: |
předpoklad 2026 |
Uvedení do provozu: |
předpoklad 2032 |
VRT Moravská brána I bude dvoukolejná trať, elektrifikovaná střídavou napájecí soustavou a zabezpečená jednotným evropským systémem ETCS.
GIS portál pro komunikaci s veřejností
Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána I? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím portálu GIS rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět, připomínku či popsat příležitost, kterou oblast nabízí.
Moderní infrastruktura pro regiony
Ve stanici Hranice na Moravě VRT kolejově propojíme se stávající železniční tratí mezi Přerovem a Ostravou. Díky tomu budou moci vysokorychlostní vlaky obsloužit samotné Hranice, ale i Valašské Meziříčí, Vsetín a pokračovat dále třeba na Slovensko. Propojení železničních sítí zároveň výrazně zvyšuje spolehlivost dopravy. Stanice Hranice na Moravě by měla projít rozsáhlou rekonstrukcí, která bude zahrnovat i zásadní proměnu přednádražního prostoru. V ŽST Prosenice vznikne trakční napájecí stanice zajišťující spolehlivou dodávku elektrické energie pro provoz vlaků na trati.