Krušnohorský tunel
Novostavba zahrnuje vybudování nového terminálu Ústí nad Labem centrum, rozšíření stávající trati 130 Děčín – Chomutov v úseku Ústí nad Labem – Chabařovice a přeshraniční Krušnohorský tunel o celkové délce nejméně 26 km, z čehož se 11,7 km nachází na českém území.
Rychlé spojení: |
RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem/Most – Drážďany |
Úsek: |
Ústí nad Labem – Heidenau (Drážďany) |
Délka: |
úseku v ČR: 23 km, z toho 11,7 km v tunelu |
Maximální rychlost: |
osobní vlaky 230 km/h, nákladní vlaky 120 km/h |
Provoz: |
osobní vysokorychlostní vlaky |
Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečené evropským zabezpečovacím systémem ETCS Level 2. Tunelová část bude realizována převážně dvojicí jednokolejných železničních tunelů.
V úseku budou ve směru do a z Německa provozovány jak vlaky osobní dopravy jedoucí po nově realizované dvojici kolejí, vedených společně se stávající tratí, tak i nákladní vlaky využívající zejména upravenou stávající trať až do oblasti Chabařovic. Smíšený provoz v Krušnohorském tunelu umožní převedení až 150 vlaků denně z údolí Labe a výrazně tím přispěje ke snížení hluku na stávající trati podél Labe do Drážďan.
Zprovozněním úseku dojde k dosažení jízdní doby 24 minut pro expresní vlaky z Ústí nad Labem do Drážďan.
Krušnohorský tunel je jako přeshraniční úsek VRT připravován společně s německým partnerem Správy železnic, společností DB Netz AG.