Aktuality
26.09.2024
Participace projektu Nový Hlavák je ukončena. Výstupy z ní byly předány k dopracování architektonické studie
Projekt na úpravy území hlavního nádraží v Praze Nový Hlavák uzavřel druhou fázi participace. Ta se zaměřovala na sběr názorů veřejnosti k vítěznému návrhu a tvořilo ji více aktivit. Sběr dat probíhal od ledna do konce června 2024. Z výsledků vyplývá, že lidé vnímají potřebu rekonstrukce a volají po moderním a funkčním nádraží. U vítězného návrhu oceňují návrh parku a jeho propojení s odbavovací halou a Fantovou budovou, a také řešení dopravy v podobě nové tramvajové trati či rozšíření krátkodobého parkování. Nejvíce komentářů a dotazů mají k návrhu střechy odbavovací haly. Získané podklady byly předány autorům vítězného návrhu ze studia Henning Larsen Architects a poslouží k dopracování architektonické studie.
20.05.2024
Rekonstrukcí projde poslední část Fantovy budovy
Správa železnic plánuje ještě letos odstartovat druhou část rekonstrukce interiéru ve Fantově budově na pražském hlavním nádraží. Důležitou podmínkou k samotnému zahájení stavby je právě vypsané výběrové řízení na zhotovitele prací. Jeho vítěz provede obnovu zbývající části historického objektu, mimo jiné prostor, které nyní využívá Drážní úřad nebo Policie České republiky. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 570 milionů korun.
02.10.2023
Česká televize se věnovala budoucnosti hlavního nádraží
Zpravodajský pořad České televize Z metropole se poslední zářijový den zaměřil i na historii a budoucnost odbavovací haly pražského hlavního nádraží, informoval také o úpravách, které proběhnou v blízké době v jeho bezprostředním okolí - na magistrále a ve Vrchlického sadech.
23.09.2022
Nový Hlavák – Odborná komise poslala do dalšího kola soutěžního dialogu pět architektonických týmů
Dne 13. a 14. září proběhlo v rámci zadávacího řízení se soutěžním dialogem „Nový Hlavák“ na revitalizaci parku Vrchlického sady, novostavbu tramvajové trati Muzeum - Bolzanova a rekonstrukci nové odbavovací haly Hlavního nádraží zasedání odborné komise nad metodikami přístupu přihlášených architektonických týmů. Z 26 přihlášených vybrala komise pět architektonických týmů, které postupují do další fáze soutěžního dialogu.
16.05.2022
Praha schválila soutěžní záměr revitalizace Vrchlického sadů, haly hlavního nádraží a výstavby nové tramvajové trati
Pod názvem Nový Hlavák dnes schválili členové Rady hlavního města Prahy vypsání soutěžního dialogu pro revitalizaci území kolem hlavního nádraží, která se týká Vrchlického sadů, odbavovací haly nádraží a výstavby nové tramvajové trati. Soutěžní dialog a následné uskutečnění projektu je společnou aktivitou Magistrátu hlavního města Prahy, Správy železnic, Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) a Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR). Účelem dialogu je výběr architektonického návrhu, který nejlépe naplní komplexní zadání. Vítězný návrh bude vyhlášen v létě příštího roku.
13.12.2021
Hlavní nádraží v Praze slaví 150. výročí zahájení provozu
V úterý 14. prosince oslaví významné jubileum nejfrekventovanější česká železniční stanice. Uplyne přesně 150 let ode dne, kdy na pražské hlavní nádraží přijel první vlak. Za jeden a půl století existence se výrazně rozšířilo, prošlo celou řadou rekonstrukcí a modernizací, další stavební akce se momentálně realizují či proběhnou v následujících letech. Jejich cílem je vytvořit moderní a nejen pro cestující přívětivé nádraží odpovídající požadavkům 21. století.
26.11.2021
Prodlouženým podchodem na pražském hlavním nádraží denně projdou tisíce lidí
Nová spojnice mezi Žižkovem a hlavním nádražím v Praze se stala oblíbenou a plně využívanou zkratkou. Jen dva měsíce od otevření prodlouženého severního podchodu čísla ukazují, že si tímto způsobem cestu zkrátí zhruba 38 tisíc lidí týdně.
19.11.2021
Rekonstrukce fasády ve stanici Praha hl. n. zabodovala v soutěži Železniční stavba roku 2021
Rekonstrukce fasády památkově chráněné Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží se stala vítězem kategorie Renovace historických staveb v rámci soutěže Železniční stavba roku 2021 vyhlašované Správou železnic. Tato budova spolu s halou nad nástupišti tvoří největší secesní památku v Česku, proto musely být veškeré stavební a technologické postupy navrženy v souladu s požadavky státní památkové péče.