Infrastruktura

18.12.2024
Modernizace druhé nejvytíženější stanice v Brně pokračuje podle plánu
Stavební práce na rekonstrukci stanice Brno-Královo Pole běží na plné obrátky a výsledky jsou stále viditelnější. Už v dubnu příštího roku se cestující dočkají zmodernizovaného druhého nástupiště, do září pak nové nádražní budovy a dalšího potřebného zázemí.
29.11.2024
Branický most v Praze omládl a přibyla na něm druhá kolej
Osobní i nákladní vlaky už mohou naplno využívat kapacitu pražského Branického mostu. Během posledních měsíců se na něj instalovala druhá kolej, která pokračuje až na nově zřízenou odbočku na Spořilově. Výraznou proměnou pak prošla zastávka Praha-Kačerov.
21.10.2024
Pilotní PPP projekt na české železnici přitahuje pozornost investorů
Modernizace současné železnice a výstavba nové mezi stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Letiště Václava Havla se bude realizovat s využitím soukromého kapitálu formou projektu PPP. Nedávná prezentace v rámci Investorského dne PPP přilákala značný zájem potenciálních investorů.
11.09.2024
Odstartoval nejambicióznější projekt v historii české železnice
Od 1. srpna musí dopravci, jejichž vozidla mají příslušnou palubní jednotku a řídí je proškolený strojvedoucí, jezdit na tratích s instalovaným systémem ETCS výhradně v režimu této revoluční novinky. Plánovaný výhradní provoz pak odstartuje na počátku příštího roku.
03.09.2024
Unikátní stroj RUS 1000 S zvládl opravu trati za pouhých pět pracovních směn
V rámci opravy části trati mezi Prostějovem a Olomoucí, které realizovaly společnosti TOMI – REMONT a.s. a SWIETELSKY Rail CZ s.r.o. během 35denní nepřetržité výluky, se vyměnil kolejový rošt, opravily mostní objekty, trakční vedení a železniční přejezdy i nástupiště ve stanici Vrbátky a na zastávce Kraličky.
05.08.2024
Železniční most v České Skalici prošel komplexní opravou
V nedávné době prošel železniční most v České Skalici zásadní opravou, která přispěla k bezpečnějšímu a spolehlivějšímu provozu. Zahrnovala několik klíčových zásahů, které zajistily prodloužení životnosti a funkčnosti mostu.
02.08.2024
Letošní opravné práce na Bechyňce jsou hotové
Správa tratí České Budějovice dokončila letošní opravné práce na trati mezi Táborem a Bechyní známé jako Bechyňka. V první etapě stavby bylo opraveno celkem sedm z celkových 11 úseků trati v celkové délce přibližně dva kilometry.
18.07.2024
Nová nástupiště, zastávka i lávka přes nádraží – vítejte v Pardubicích!
Čtyři roky náročných stavebních prací jsou u konce, pardubické nádraží, klíčový železniční uzel na hlavním koridoru, září novotou. Změny jsou vidět na každém kroku, dominantou nádraží je především nová lávka přes celé kolejiště. Vlaky už také zajíždějí na novou zastávku.
17.07.2024
Nový most přes Orlík má hotovou konstrukci
Stavba nového železničního mostu přes Orlík, která začala na jaře 2022, je ve finále. Stavbaři aktuálně dobetonovali poslední část nosné konstrukci a k dokončení hrubé stavbu zbývá už jen dodělat betonové římsy.
16.07.2024
Cyklická oprava trati omezuje provoz mezi Hostivaří a Voticemi
Od 2. července probíhá na trati Hostivař – Votice cyklická obnova trati, která zahrnuje především úpravu geometrické polohy koleje. Součástí prací bude i výměna přejezdových konstrukcí na přejezdech P5674, P5671 a P5667.
26.06.2024
V rámci jedné výluky proběhlo hned několik opravných prací
Během jarní výluky na trati Chlumec nad Cidlinou – Ostroměř se spojili kolegové z jednotlivých odborných správ, aby zajistili plynulý průběh všech opravných a údržbových prací. Tyto práce zahrnovaly opravy zabezpečovacího zařízení, propustků, přejezdů, výměnu pražců a čištění štěrkového lože.
24.05.2024
Dnes staveniště, za rok nová trať. Práce postupují rychlým tempem
Již přibližně rok a čtvrt se ve stanici Praha-Bubny a v úseku do budoucí zastávky Praha-Výstaviště pohybují namísto vlaků stavební stroje. Lokalita se mění k nepoznání. Výrazně pokročila výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, stejně jako navazujících estakád.
13.05.2024
První úseky nových VRT se začnou stavět za dva roky!
Už za dva roky by se měly objevit stavební stroje v místech, kudy povedou nové vysokorychlostní tratě. Konkrétně jde o dvě lokality na Moravě. Na konferenci, kterou pořádala Stavební správa VRT ve Fantově budově pražského hlavního nádraží, to potvrdil ministr dopravy Martin Kupka.
10.05.2024
Opravujeme část trati mezi Plzní a Žatcem
Do konce května potrvá výluka na trati Plzeň – Žihle. Pracuje se ve třech úsecích, největší objem prací se realizuje mezi Třemošnou a Horní Břízou.
02.05.2024
Pokračuje renovace mostu u Sepekova
Po více než sto třiceti letech od zahájení provozu na trati Tábor – Písek se renovuje železniční viadukt mezi stanicemi Božejovice a Sepekov. Téměř 150 metrů dlouhý historický železniční most z roku 1889, který tvoří deset polokruhových kamenných kleneb, převádí trať přes údolí říčky Smutné. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů.
09.04.2024
Práce mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna nabírají na tempu
V posledním roce jsme svědky intenzivních prací na trati mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna. Tento náročný projekt zahrnuje kompletní výměnu stávající koleje a přidání druhé spolu s elektrizací celého úseku. Dojde i k výrazným změnám v samotných stanicích a na zastávkách.
06.03.2024
Do zvýšení bezpečnosti na přejezdech investujeme miliardy korun ročně!
Jednou z nejčastějších mimořádných událostí na železnici je srážka vlaku s autem, chodcem či cyklistou na přejezdu. Loni jsme zaznamenali 148 takových případů, 35 lidí zaplatilo svou nepozornost či hazard životem. Přitom do modernizace přejezdů se ročně investují značné finanční částky.
12.02.2024
Otevíráme pro vás opravené prostory historických nádražních budov!
Naše státní organizace investuje ročně značné finanční částky do rekonstrukcí nádražních budov. Během následující týdnů a měsíců se otevřou novotou vonící prostory pro cestující i dopravce a další zaměstnance dráhy hned na několika místech. Zmínit lze například Plzeň či České Budějovice.
04.01.2024
V ústeckém infocentru se prezentovala příprava VRT do Drážďan
Vánoční den pro veřejnost na téma Vysokorychlostní trať Drážďany - Praha se uskutečnil v informačním centru Správy železnic v Ústí nad Labem. Dopoledne centrum navštívili žáci osmého a devátého ročníku dvou ústeckých základních škol, odpoledne byla připravena prezentace pro širokou veřejnost.
04.01.2024
Železobetonový oblouk přes Orlík je hotový
Na stavbě nového železničního mostu přes Orlík zdolali stavbaři důležitý milník: dokončili betonáž železobetonového oblouku. Ten se stal s rozpětím 156 metrů novým tuzemským rekordmanem, když dosavadní českou jedničku – Podolský most – předčíl o šest metrů.
1234