Rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze
Rekonstrukce železničního viaduktu z roku 1850 má za cíl zlepšení technického stavu mostních konstrukcí při zachování významné dopravní kulturní památky, navýšení maximální rychlosti ze 40 km/h na 60 km/h a nárůst propustnosti trati. Díky délce 1120 m se jedná o nejdelší český železniční most. V rámci stavby je vybourána a opětovně vystavěna řada mostních kleneb včetně výměny poškozených kamenů, zřizuje se nový železniční svršek i trakční vedení a stará mechanická zabezpečovací zařízení jsou nahrazena moderními elektronickými zabezpečovacími zařízeními. Antivibrační rohože a moderní výhybky nabízejí snížení hluku v okolí. Prostor pod klenbami je uvolněn pro zřízení kaváren, galerií či dalších kulturních prostor.
Základní přehled o stavební akci:
- Stupeň dokumentace v režimu BIM: PDPS a DSPS.
- Celkové investiční náklady: 2 mld. Kč.
- Zpracovatel: Hochtief CZ a.s., Strabag a.s., Avers s.r.o. a SUDOP Praha a.s.
- SOD podepsána: 3/2017.
- Dokončení projektu: 7/2021.
- Termín stavby: 4/2017 – 5/2021.