Infrastruktura
Železniční most v České Skalici prošel komplexní opravou
Před zahájením výluky byly provedeny přípravné práce, které zahrnovaly montáž lešení, odstranění starého nátěru a koroze z ocelových prvků mostní konstrukce a hrubou sanaci betonu.
Hlavním důvodem opravy mostní konstrukce byla výměna dožilých železobetonových říms a obnova hydroizolace po celé délce mostu. Tento krok byl zásadní pro ochranu konstrukce před vlivy počasí. Spolu s tím byla provedena i oprava odvodnění. Proběhla sanace všech stávajících betonových částí mostu a bylo usazeno nové zábradlí. Součástí oprav byla i repase a obnova protikorozní ochrany ložisek včetně jejich podlití, aby byla zajištěna stabilita a bezpečnost mostu.
Součástí stavby byly i rozsáhlé opravné práce na železničním svršku v přilehlém směrovém oblouku. Proběhlo čištění štěrkového lože, při kterém došlo k požadovanému snížení nivelety koleje, dále snesení kolejového roštu, dotěžení zbylého štěrkového lože, vyčištění plochy pro pokládku hydroizolace, výměně krycích plechů příčných a podélných spár, izolaci mostovky a předpolí, následnému zásypu štěrkovým ložem a pokládce kolejového roštu. Posledním krokem byla úprava geometrické polohy koleje v celém přilehlém směrovém oblouku.
Celkově tato oprava zlepšila technický stav železničního mostu a přispěla k vyšší bezpečnosti a komfortu cestujících po železnici.
Marie Řeháková