Tiskové zprávy

Začnou průzkumy, které pomohou projektantům trati pod Střešovicemi

Správa železnic pokračuje v přípravě výstavby další části železnice na Letiště Václava Havla Praha. Nyní vybrala dodavatele inženýrskogeologického a hydrogeologického průzkumu pro tunelový úsek mezi pražskými Dejvicemi a Veleslavínem. Práce v hodnotě 12 887 795 korun provede společnost INSET. Samotná stavba by měla proběhnout v letech 2028 až 2030.

Traťový úsek mezi novými podzemními stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín povede dvěma tunely. Správa železnic proto potřebuje získat detailní informace o geologických a vodohospodářských podmínkách v jejich budoucí trase, které budou sloužit jako podklad pro další fáze projektování. Vítěz výběrového řízení zahájí průzkumné práce v letošním prvním čtvrtletí.

Správa železnic už má schválené trasování nového úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Pro dva ražené jednokolejné tunely se zvolila severní varianta, která vede pod Střešovicemi, a to až 82 metrů pod povrchem. Hned na začátku letošního roku se uskutečnilo veřejné projednání vlivu stavby na životní prostředí (EIA), následovat bude zpracování projektové dokumentace. 

Projekt železnice z centra Prahy na Letiště Václava Havla Praha je rozdělen na jedenáct samostatných staveb, které jsou v různé fázi přípravy nebo realizace. Dokončena už je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, probíhá přestavba Masarykova nádraží a modernizace traťových úseků Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. Letos plánuje Správa železnic zahájit práce mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem. 

Nová železnice na letiště přinese zvýšení kapacity trati a bezpečnosti provozu. Zlepší se plynulost dopravy a komfort cestujících. Díky vyšší traťové rychlosti se zkrátí doba cestování. Současně se sníží hlučnost a vibrace v okolí trati. Provoz budou zajišťovat ekologické elektrické jednotky, které budou jezdit v krátkých intervalech.

Files to download

tisková zpráva ke stažení (53.9 kB) pdf