Infrastruktura
V rámci jedné výluky proběhlo hned několik opravných prací
V železniční stanici Nový Bydžov proběhla oprava staničního a přejezdového zabezpečovacího zařízení. Původní zabezpečení bylo na konci své technické životnosti, což vedlo ke zvýšené poruchovosti a nedostatku náhradních dílů. Nové SZZ typu elektronické stavědlo umožní budoucí zapojení trati do DOZ. Ovládání SZZ je z jednotného obslužného pracoviště v dopravní kanceláři.
V rámci této opravy se instalovala nová odjezdová návěstidla z dopravních kolejí lichého zhlaví a nové vjezdové návěstidlo. Pro kontrolu volnosti kolejí jsou použity počítače náprav. Na přejezdy v km 33,125 a 32,657 se doplnila pozitivní signalizace a přejezdy se automaticky ovládají jízdou vlaku v souvislosti s osazením nových počítačů náprav a seřaďovacích návěstidel. V rámci stavby prošel zásadní opravou i přejezd v km 34,038, kde byly doplněny tři nové výstražníky s LED diodami a závory s kompozitními břevny. Technologická část přejezdu je umístěna v novém technologickém domku, který splňuje všechny požadavky na moderní a dlouhodobě udržitelné zařízení pro bezpečný provoz.
Úpravou prošlo i hlavní napájení a v celé délce dopravny byla zřízena nová kabelizace. V rámci stavby proběhla příprava na realizaci vlakového zabezpečovacího zařízení systému ETCS L1 LS. Kromě odstranění lokálních závad se v úseku Chlumec nad Cidlinou – Nový Bydžov – Ostroměř provedly tři významnější opravy. Na přejezdu P4437 došlo ke kompletní výměně železničního svršku a přejezdové konstrukce. Původní konstrukce byla nahrazena pryžovými panely v kombinaci s ABS. Součástí prací bylo také pročištění příkopů a oprava odvodnění.
Dále proběhla kompletní sanace zbláceného štěrkového lože výhybek číslo 13, 14 a přípojných polí v žst. Nový Bydžov. Byla opravena výhybka číslo 4, kde došlo ke kompletní výměně dřevěných pražců. Podél výhybek bylo obnoveno odvodnění.
V úseku Nový Bydžov – Ostroměř od km 34,200 do km 34,320 byla provedena sanace zabláceného štěrkového lože s částečnou výměnou dřevěných pražců za betonové, v místě po zrušeném železničním přejezdu a následně zřízení nové GPK. Ve vyloučeném traťovém úseku prošlo komplexní přestavbou celkem sedm mostních objektů (propustků). Stávající mostní konstrukce byly kompletně vybourány a na jejich místo byly vloženy nové flexibilní ocelové trouby.