Personalistika
Pod zkratkou CSS se skrývá široká paleta různých činností
Co vše se skrývá pod názvem Centrum sdílených služeb?
Myšlenkou vzniku této organizační jednotky bylo, že se na jednom místě budou vykonávat centralizované činnosti. V roce 2013 jsme začali centralizací zpracování mzdové a personální agendy, následovalo zpracování příchozích daňových dokladů z oblastních ředitelství dalších organizačních jednotek. V letošním roce jsme pak otevřeli v Pardubicích novou centrální investiční účtárnu, kde se scházejí veškeré investiční doklady ze stavebních správ. Tímto krokem byl vlastně dokončen projekt centralizace zpracování finančních a ekonomických činností.
To ale nejsou jediné vaše činnosti. Čím se zabýváte dále?
Další činností, kterou vykonáváme, je zpracování investičních dokladů pro opravy a údržbu železniční infrastruktury pro jednotlivá oblastní ředitelství, které se týkají tzv. prostých rekonstrukcí. Máme na starosti také psychologickou službu pro Správu železnic a pracoviště v Pardubicích a Olomouci, která zajišťují psychologické posudky a posouzení zaměstnanců pro vybrané profese v rámci naší organizace. A v neposlední řadě bych zmínil to, že zajišťujeme veškerou likviditu účetních dokladů týkajících se elektrické energie, a to jak trakční, tak i netrakční. Spravujeme tedy účty za elektřinu jak pro dopravce, tak pro nájemníky komerčních jednotek na nádražích či bytů. Máme momentálně 218 zaměstnanců a naše pracoviště jsou v Praze, Pardubicích, Hradci Králové a Olomouci.
Co chystáte do budoucna?
Budeme se dále rozvíjet v oblasti měření vody. Chceme využívat chytrá měřidla tak, abychom byli schopni včas reagovat na případné technické problémy vodovodního řadu a co nejdříve zjistili úniky ve vodovodní síti. Minimalizovat ztráty chceme také v oblasti odběru elektřiny, chystáme dále rozvíjet projekt chytrých měření. Chceme mít možnost zjistit co nejrychleji, že je někde nějaký velký odběr, protože se například zapomněl vypnout ohřev výhybek.
Proč jste se vůbec rozhodl pracovat na železnici?
Na železnici pracovali někteří moji příbuzní, měl jsem k ní tedy blízko od dětství. Lákala mě vždy funkce výpravčího, kterým jsem se nakonec také stal a začal sloužit ve stanici Praha-Čakovice. Líbila se mi jak červená čepice a výpravka, tak práce s lidmi. Prostupně jsem prošel několika stanicemi a následně i řadou pozic na Českých drahách či později u SŽDC, až jsem se stal ředitelem CSS. Za celý profesní život jsem měl více nabídek odejít jinam, ale železnice mě nadchla a zůstal jsem u ní.
Nejen prací živ je člověk… Co děláte ve volném čase?
Mým velkým koníčkem je motorismus, věnuji se také cyklistice a tenisu. Zajímá mě ale také železniční historie. Jsem dlouholetým členem Nadace Okřídlené kolo, která se zabývá historickým a kulturním dědictvím železniční dopravy. V rámci této nadace podporujeme celou řadu projektů a spolupracujeme s Národním technickým muzeem. S některými kolegy také spravujeme sbírku historických drezín, které jsou v majetku naší organizace. V současné době máme dvě drezíny vystavené na nádražích v Praze a Plzni, v horizontu následujících dvou let chceme umístit další multifunkční expozice do zrenovovaného interiéru nádražních budov v Ostravě-Vítkovicích a Pardubicích.