Tiskové zprávy

Modernizace trati do Solnice začíná, elektrické vlaky dojedou až k automobilce

Síť Správy železnic se rozšíří o další elektrifikovanou trať. Trolejové vedení získá dvacetikilometrový úsek z Týniště nad Orlicí přes Častolovice do Solnice. Vítězi výběrových řízení na zhotovitele prvních dvou etap stavby se staly společnosti Eurovia CZ; Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha. Trať, která plní významnou roli v nákladní dopravě, projde celkovou modernizací. Zvýší se nejen její kapacita, ale také rychlost vlaků. Stavební práce začnou v lednu, dokončení všech etap včetně elektrizace se předpokládá v roce 2027.

Cílem projektu, rozděleného do tří etap, je vedle zatraktivnění osobní dopravy také vyšší podíl
železnice na zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny. Kapacita trati se
zvýší díky novým výhybnám Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků pak umožní
zavedení rychlosti až 120 km/h.

Stavbaři provedou rekonstrukci nástupišť na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice, cestující zde
ocení bezbariérový přístup i nové informační tabule s odjezdy vlaků. Celkovou přestavbou
projde most přes řeku Bělou v Častolovicích.

Velká změna čeká také navazující úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude
zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit celkem
deset kolejí.

Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se
v roce 2026 v celém úseku z Týniště nad Orlicí do Solnice natáhne trolejové vedení. Vlaky
budou využívat střídavou napájecí soustavu.

První dvě etapy modernizace a elektrizace trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice
provedou společnosti Eurovia CZ; Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha, které podaly
nejvýhodnější cenové nabídky. Jejich celková výše dosahuje 2 765 771 680 korun.

Realizace všech staveb je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti
v rámci Programu Doprava 2021–2027.

Files to download

tisková zpráva ke stažení.pdf (86.6 kB) pdf