Tiskové zprávy
Modernizace trati do Solnice začíná, elektrické vlaky dojedou až k automobilce
Cílem projektu, rozděleného do tří etap, je vedle zatraktivnění osobní dopravy také vyšší podíl
železnice na zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny. Kapacita trati se
zvýší díky novým výhybnám Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků pak umožní
zavedení rychlosti až 120 km/h.
Stavbaři provedou rekonstrukci nástupišť na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice, cestující zde
ocení bezbariérový přístup i nové informační tabule s odjezdy vlaků. Celkovou přestavbou
projde most přes řeku Bělou v Častolovicích.
Velká změna čeká také navazující úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude
zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit celkem
deset kolejí.
Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se
v roce 2026 v celém úseku z Týniště nad Orlicí do Solnice natáhne trolejové vedení. Vlaky
budou využívat střídavou napájecí soustavu.
První dvě etapy modernizace a elektrizace trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice
provedou společnosti Eurovia CZ; Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha, které podaly
nejvýhodnější cenové nabídky. Jejich celková výše dosahuje 2 765 771 680 korun.
Realizace všech staveb je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti
v rámci Programu Doprava 2021–2027.
Files to download
tisková zpráva ke stažení.pdf (86.6 kB) |