Postup realizace
Výška všech nástupištních hran bude 550 mm nad kolejí. Všechna nástupiště získají bezbariérový přístup a nové povrchy z velkoformátové dlažby. Součástí jejich vybavení bude zastřešení, osvětlení, informační a orientační systém, rozhlas a zvukové majáčky pro nevidomé. Na nově postavené nástupiště č. 5 budou prodlouženy oba podchody.
Bezbariérový přístup k vlakům zajistí výtahy z příjezdového podchodu. Na nástupiště č. 2 až 5 se cestující dostanou také po eskalátorech z odjezdového podchodu. Eskalátory a výtahy budou k dispozici rovněž pro přístup z nové lávky přes železniční stanici na nástupiště č. 1 až 4.
Výpravní budova s podchody a nástupiště jsou nemovitou kulturní památkou. Veškeré návrhy a postupy proto byly předem detailně projednány a schváleny. U rekonstrukcí všech historických prvků jsou vždy přítomni restaurátoři z Národního památkového ústavu.
Harmonogram projektu
V tabulce je uvedený přehledný harmonogram projektu
Rok |
Fáze projektu a realizace |
Poznámka |
---|---|---|
2015–2017 |
Záměr projektu |
Záměr projektu slouží k prokázání ekonomické efektivity stavby a je předkládán Centrální komisi Ministerstva dopravy jako podklad ke schválení projektu státem. |
2015–2017 |
Dokumentace pro územní řízení |
Vytvoření dokumentace pro získání územního rozhodnutí. Součástí této fáze přípravy je provedení a vyhodnocení průzkumů, uzavření technického řešení, zajištění a projednání vlivu na životní prostředí a jednání s dotčenými orgány a obyvateli. |
2017–2020 |
Dokumentace pro stavební povolení a pro provedení stavby |
Vytvoření dokumentace pro stavební povolení a pro provedení stavby. Výkupy pozemků a majetkoprávní vypořádání. |
2020–2024 |
Zhotovení stavby |
Realizace stavby |