Další chystané stavby v Pardubickém kraji
Modernizace železničního uzlu Česká Třebová
Zahájení realizace: |
2024 |
---|---|
Konec realizace: |
2031 |
Cílem stavby je modernizace průjezdu železničním uzlem Česká Třebová pro potřeby osobní i nákladní dopravy. Předmětem projektu je zejména dosažení vyšší rychlosti vlaků, rekonstrukce nástupišť, prodloužení podchodu pod celou stanicí a rekonstrukce trakčního vedení a sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. V neposlední řadě stavba sníží negativní vlivy z železniční dopravy na životní prostředí a obyvatele v okolí trati.
Správa železnic už vyhlásila výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace pro vydání stavebního povolení.
Náhrada přejezdu P4897 v km 286,369 trati Česká Třebová - Praha
Zahájení realizace: |
2029 |
---|---|
Konec realizace: |
2031 |
Předmětem stavby je náhrada stávajícího pětikolejného přejezdu ve stanici Uhersko novým nadjezdem, který je navržen jako spojitý prefabrikovaný trámový most tvořený 9 poli o celkové délce 295 metrů, který kromě samotné železniční trati překoná i inundanční území říčky Loučné. V rámci stavby bude rovněž zajištěn bezbariérový přístup na nástupiště a bude zrušen nedaleký přejezd P4896 na polní cestě.
Choceň – Uhersko, BC
Zahájení realizace: |
2029 |
---|---|
Konec realizace: |
2031 |
Hlavním cílem stavby je komplexní rekonstrukce celého úseku, jehož předešlá modernizace proběhla v roce 1996 s uplatněním tehdy dostupných technologií a materiálů. Předmětem stavby je zejména výměna železničního svršku v délce 15,5 kilometru, sanace železničního spodku v nevyhovujících úsecích, zřízení bezbariérového přístupu na nástupiště ve stanici Zámrsk, rekonstrukce zastávek a přejezdů a úprava staničních zabezpečovacích zařízení. Stavba je navrhována tak aby umožnila zavedení traťové rychlosti 200 km/h, za předpokladu odstranění všech železničních přejezdů v jiných samostatných stavbách.
Rekonstrukce výpravní budovy Uhersko
Zahájení realizace: |
2024 |
---|---|
Konec realizace: |
2025 |
Náplní stavby bude náhrada stávající zchátralé výpravní budovy novým modulárním objektem. Součástí stavby bude zřízení parkoviště a stojanů pro jízdní kola.
Modernizace traťového úseku Ústí nad Orlicí - Choceň
Zahájení realizace: |
2030 |
---|---|
Konec realizace: |
2034 |
Náplň stavby vychází z aktualizace schválené studie proveditelnosti. Ta obsahuje novostavbu trati, která prochází dvojicí tunelů (Hemže – 1160 m a Oucmanice – 4985 m), zkracuje stávající trasu o 2,4 kilometru a počítá s maximální rychlostí 160 km/h. Současně zachovává stávající trať. Propojení původní a nové trati se na obou koncích (v Chocni a Ústí nad Orlicí) předpokládá pomocí mimoúrovňových rozpletů kolejí.