Detailní příklad staveb
Jako detailní příklad uvádíme dvě stavby:
Revitalizace trati Lovosice - Česká Lípa
- Je navržena úprava pouze stanice Žalhostice.
- V ostatních dopravnách konfigurace kolejiště zůstává.
- Stanice Žalhostice ani ve stávajícím stavu nemá výpravní oprávnění pro vozové zásilky a není tedy stanicí s možnou nakládkou a vykládkou.
- Ve stávajícím stavu má stanice 4 dopravní koleje a kolej manipulační. Ve stanici jsou dvě úrovňová nástupiště.
- Na základě dopravně technologického posouzení jsou v novém stavu navrženy dvě koleje, přičemž tyto koleje jsou kolejovou spojkou uprostřed stanice rozděleny na čtyři dopravní koleje (1, 1a, 3 a 3a). Stanice je nově navržena se dvěma vnějšími nástupišti u kolejí 1 a 1a.
- Navržená konfigurace znamená i přes redukci rozsahu kolejiště zlepšení stavu pro osobní i nákladní dopravu s ohledem na zkrácení intervalů křižování (popř. intervalů následné jízdy), a tedy zvýšení propustnosti navazujících traťových úseků.
- Úprava úseku Lovosice – Česká Lípa je koncipována tak, že stanicemi možné nakládky a vykládky zůstávají ostatní stanice (Lovosice, Liběšice, Úštěk, Blíževedly a Česká Lípa, popř. též nedaleké stanice Velké Žernoseky a Litoměřice dolní nádraží na trati Lysá nad Labem – Ústí nad Labem).
- Snížení počtu kolejí ve stanici Žalhostice nebude mít dopad do celkového podílu nákladní železniční dopravy.
Úštěk
- Je ve fázi vstupní analýzy.
- S místem pro nakládku a vykládku se počítá.
- Další etapy nenásledovaly, není zpracován ani projekt.
- Z důvodu nedostatku finančních prostředků se v přípravě opravné akce nepokračuje.