Železnice v Libereckém kraji
Poslední aktualizace 5. 9. 2023
Nákladní doprava směruje do Polska přes hraniční přechod Zawidów.
Spojení hlavního města s Libercem je po železnici komplikované, a proto hlavní přepravní proudy stále směřují na silniční síť. Výhledová zlepšení upřesnila nejnovější studie proveditelnosti naznačující dílčí možnosti řešení jak po stávajících tratích, tak díky případným novým projektům.
V současné době je v rámci daného regionu rozestavěna jedna stavba, a sice Rekonstrukce nástupišť žst. Semily.
Připravuje se dalších 18 staveb charakteru rekonstrukcí a modernizací v sumární hodnotě celkových investičních nákladů ve výši 8,67 mld. Kč. Jedná se například o revitalizaci Liberec – Česká Lípa (mimo) nebo rekonstrukci Ještědského tunelu.
V roce 2022 proběhlo za účelem zvýšení bezpečnosti 14 rekonstrukcí železničních přejezdů, v roce 2023 by mělo být zrekonstruováno dalších 3 přejezdů. Stejně jako v minulém roce probíhají i letos na železničních přejezdech opravné akce zaměřené jak na přejezdovou konstrukci, tak na zabezpečovací zařízení.
Vytížení tratí v kraji
Významné akce oprav a údržby infrastruktury
Vloni zahájené opravné akce na kolejích a výhybkách ve stanici Hodkovice nad Mohelkou a na staničních kolejích v žst. Mimoň byly finálně dokončeny v prvním pololetí 2023. V dubnu letošního roky byla zahájena oprava staničních kolejí v žst. Liberec, následně v červnu oprava trati v úseku Roztoky u Jilemnice - Kunčice nad Labem; obě s termínem dokončení v roce 2024.
Významné stavby nádražních budov v roce 2023
V jarním období 2023 byla zahájena opravy nádražní budovy v dopravně Kořenov.
Akce oprav a údržby budov v roce 2023
Oprava čeká v blízké budoucnosti například také stanici Nové Město pod Smrkem.