Železnice v Karlovarském kraji
Poslední aktualizace 1. 9. 2023
V Karlovarském kraji se nachází pět železničních hraničních přechodů do Saska nebo Bavorska.
V roce 2022 se investovalo celkem do 4 rozestavěných staveb. V současnosti realizace pokračuje u 3 z nich, tzn. akce ETCS Plzeň (mimo) – Cheb a rekonstrukce výpravních budov v žst. Chodov a v žst. Aš v součtové hodnotě celkových investičních nákladů ve výši 1,16 mld. Kč.
K zahájení realizace se připravuje dalších 19 staveb v předpokládané sumární hodnotě celkových investičních nákladů ve výši téměř 36,54 mld. Kč; mezi nimi například investice na trati Pernštejn – Hájek – Karlovy Vary, Karlovy Vary – Sokolov, Sokolov – Cheb, ale i rekonstrukce nádražních budov.
V roce 2022 se za účelem zvyšování bezpečnosti rekonstruovalo 11 přejezdových zařízení. V druhé polovině roku 2023 se bude dokončovat ještě 1 přejezd. Stejně jako v minulém roce probíhají i letos na železničních přejezdech opravné akce zaměřené jak na přejezdovou konstrukci, tak na zabezpečovací zařízení.
Vytížení tratí v krajích
Významné akce oprav a údržby infrastruktury 2023
V březnu byla zahájena realizace opravy kolejí a výhybek v žst. Cheb. V letošním roce bude završena oprava trati Nejdek – Nové Hamry. V průběhu tohoto roku probíhá oprava geometrických parametrů koleje v úseku Mariánské Lázně – Lipová u Chebu. V září se předpokládá zahájení opravy kolejí a výhybek v žst. Štědrá.
Významné stavby nádražních budov v roce 2023
Aktuálně probíhají rekonstrukce budov žst. Bečov nad Teplou a v žst. Cheb.
Akce oprav a údržby budov v roce 2023
Investice nebo opravy čekají v blízké budoucnosti řadu dalších železničních stanic. Půjde například o Františkovy Lázně, Nové Sedlo u Lokte, Vojtanov či Stará Role.