Personalistika
Poskytovat maximum informací cestujícím je velkou výzvou

Na konci roku jste ukončil svůj služební poměr u státních hasičů a začal se naplno věnovat práci v naší organizaci. Co vás vedlo k tomuto zásadnímu rozhodnutí?
Potřeboval jsem změnu. K pražským hasičům jsem nastoupil jako řadový hasič, následně jsem se stal vyšetřovatelem a dejme tomu posledních osm let jsem se věnoval i práci tiskového mluvčího. U řadě zásahů jsem se potkával s hasiči Správy železnic a loni jsem se tedy domluvil, že začnu informovat o mimořádných událostech na železnici. Natolik se mi to zalíbilo, že se tomu chci nyní věnovat na plný úvazek. Nebylo to pro mě jednoduché, ale neodešel jsem ve zlém a hasiči pro mě budou vždy srdeční záležitost, nicméně nastal prostě čas na změnu.
Co bude nyní náplň vaší práce?
Budu se zabývat hlavně mimořádnými událostmi na železnici, musím být pořád připravený, neboť se dějí ve dne v noci, v pracovní dny i o víkendu či ve svátek. Pomáhat mi bude velmi dobře fungující systém výměny informací v naší organizaci, základní údaje o mimořádných událostech přicházejí automaticky, to výrazně usnadňuje komunikaci s médii.
Nebude vám chybět adrenalin z hasičských zásahů, kterých jste se účastnil jako mluvčí nebo jako vyšetřovatel?
Částečně ano, ale na druhou stranu bych se i ve své současné funkci chtěl hodně pohybovat v terénu a být při mimořádných událostech v centru dění. Chceme být novinářům k dispozici na místě a poskytovat jim maximum dostupných informací, ukázat jim činnost nejen hasičů při takových událostech. Současně uvidí, že vždy děláme všechno pro to, aby se provoz vlaků zastavený kvůli mimořádnosti co nejrychleji obnovil.
Jaké jsou třeba možnosti dalšího zlepšení informování zejména veřejnosti o mimořádných událostech a jejich dopadu na provoz vlaků?
Určitě můžeme některé věci posouvat dál na základě nových technologií, chceme pracovat na dalším rozvoji aplikace Datel, bylo by dobré najít nějaký informační kanál, který není závislý na jakékoli sociální síti. Ne každý má přístup k síti X či k Facebooku, chceme dostat informace mezi širokou veřejnost. To je nejbližší úkol, který nás čeká.
Jaký je váš vztah obecně k železnici?
Velmi kladný, jezdím vlakem odmalička až doteď velmi aktivně. Z pozice cestujícího jsem zažil situace, že sedíte ve vlaku, který stojí na trati nebo ve stanici, nebo čekáte na nádraží na spoj, který nejede, a nevíte, co se vlastně děje. Potřebné informace určitě alespoň částečně sníží frustraci ze zpoždění. Proto bych chtěl přispět ke zlepšení informovanosti cestujících. Na železnici také pracuje můj syn, druhý pak dělá strojvedoucího metra. Vlaky prostě máme pod kůží.