Aktuality
Na Pražský Semmering se vrací vlaky, kompletně hotovo bude příští rok
„Hlavním cílem rekonstrukce bylo prodloužit životnost mostů a zajistit bezpečnost železniční dopravy na nich. Pokud by se totiž oprava nerealizovala, velmi brzy by se na nich pravděpodobně musela snížit traťová rychlost,“ upozorňuje ředitel Stavební správy západ Petr Hofhanzl. Oba mosty jsou památkově chráněny, a tak jejich rekonstrukce probíhala pod dohledem památkářů. Nicméně při přípravě projektu i při jeho realizaci se podařilo bez problémů najít společnou řeč, jedinou komplikací byl větší rozsah stavebních prací oproti původnímu plánu, což si vyžádalo prodloužení výluky o 14 dní.
„Velký dík patří Správě železniční dopravní cesty, že se pustila do intenzivních oprav tratí v celém Středočeském kraji. Opravy probíhají na desítkách míst a opravovat se bude i nadále, je to velká změna k lepšímu,“ říká radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl. Kompletní obnova Pražského Semmeringu je velmi důležitá i pro Středočechy, velký počet lidí z Kladenska a západního okraje Prahy přestupuje každý den v Hostivici na spoje linky S65 do centra města.
Změny poznají cestující také na zastávkách Praha-Stodůlky a Praha-Žvahov, kde se mohou opět po letech potkávat protijedoucí vlaky. Jsou tu nová nástupiště, osvětlení i informační systém pro cestující. Zbrusu nová zastávka vznikla u stanice metra Jinonice. „V místech původního nádraží Praha-Jinonice už vlaky zastavovat nebudou, zastávka se posunula mnohem blíž k metru, přímo k areálu nových kanceláří a bytů, které vyrůstají místo bývalé továrny Waltrovka,“ říká Jakub Goliáš, ředitel regionálního obchodního centra ČD. Na své pravidelné trasy se vrací i noční vlaky z hlavního nádraží do Kladna, které dosud jezdily po delší odklonové trase přes Rudnou u Prahy.