Aktuality
Na modernizaci železnice půjdou miliardy z půjčky od EIB
Jedná se o nejstarší úseky na I. a II. tranzitním koridoru rekonstruované v 90. letech minulého století za použití tehdy dostupných technologií a zařízení. Vzhledem k velmi vysokému zatížení železniční dopravou a jejímu trvalému nárůstu je nezbytné rekonstruovat všechna zařízení železniční infrastruktury, především železniční svršek, spodek, mosty a trakční vedení.
Peníze z půjčky půjdou také na opravu úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, který dosud nebyl (s výjimkou mostů) historicky modernizován a infrastruktura byla pouze opravována a udržována. Hlavním smyslem modernizace uvedených úseků je zajištění bezpečného a plynulého provozu ve všech uvedených velmi vytížených úsecích s cílem po modernizaci maximálně eliminovat výlukovou činnost související s opravami a údržbou – prvky a zařízení infrastruktury budou nové a moderní bez nutnosti časté výměny a údržby.
V některých úsecích (Maloměřice – Adamov, Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, Velim – Poříčany) budou rovněž nově zřízeny kolejové spojky (vložením dvojice výhybek), které rozdělí mezistaniční úsek a významně zvýší kapacitu a spolehlivost provozu. V úseku Choceň – Uhersko budou vytvořeny podmínky pro následné zvýšení rychlosti na 200 km/h. Do budoucna plánujeme zrychlit celý úsek mezi Chocní a Pardubicemi.