Infrastruktura

Mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou se jezdí po dvou kolejích

V polovině listopadu začaly jezdit vlaky po dvou kolejích mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová. Ke konci se tak blíží modernizace přibližně 7,5 kilometru dlouhého úseku, která začala v květnu minulého roku. Zcela hotovo bude za rok.

Železniční stanice Pardubice-Rosice nad Labem prošla úpravou kolejových rozvětvení pro napojení nově dvoukolejných traťových úseků. Změnila se rovněž konfigurace kolejiště kvůli vzniku nových nástupišť. K nim nyní cestující začnou využívat mimoúrovňový přístup novým podchodem. Podchod nahradil dřívější přechod přes kolejiště také na zastávce Pardubice-Semtín. Zde v rámci rekonstrukce trati vznikla dvě vnější nástupiště s přístřeškem.

 

Původní kolej dříve jednokolejného úseku prošla kompletní rekonstrukcí již během čtyřměsíční výluky na přelomu letošního jara a léta. Na zmodernizované trati proběhla také obnova trakčního vedení a mostních objektů. Dokončená je už i výstavba zcela nové zastávky Stéblová obec. „Vznikla u železničního přejezdu a místním výrazně zkrátí docházkovou vzdálenost na vlak. Do provozu ji uvedeme společně s prosincovou změnou jízdního řádu,“ poznamenává náměstek Stavební správy východ Radomil Novák.
 


Díky novým kolejím a částečnému napřímení trati na třech místech se může zvýšit i maximální rychlost vlaků. Po zprovoznění zabezpečovacího systému ETCS, plánovaném na rok 2024, zde budou moct jezdit rychlostí až 160 km/h. Mezi pardubickým hlavním nádražím a rosickou stanicí pokračují práce na výstavbě nového dvoukolejného mostu přes Labe, která je rovněž součástí modernizace železnice mezi Pardubicemi a Stéblovou. Momentálně se na obou březích pracuje na opěrách a pilířích a vyrábí se nová nosná ocelová konstrukce, která se v příštím roce nasune nad řeku.