Tiskové zprávy
Implementace sítě 5G mezi Brnem a Bratislavou dostala konkrétní podobu
Výstavba infrastruktury pro 5G je pro železnici důležitá s ohledem na plánované rádiové systémy pro řízení dopravy. Namísto stávající sítě GSM-R se v budoucnu bude používat standard FRMCS (Future Railway Mobile Communication System), který je postaven na technologii 5G.
V rámci studie proběhlo prověření současného stavu pokrytí a vznikl návrh umístění základnových stanic. K implementaci systému FRMCS jsou navrženy nejen stávající lokality vybavené GSM-R, ale vybuduje se také deset nových základnových stanic FRMCS v úseku Brno – Břeclav – st. hranice SR. V navazující části do Bratislavy to bude devět nových zahušťujících základnových stanic. To je nezbytné pro zajištění úplného a nepřerušovaného pokrytí celého železničního koridoru, což přispěje k vyšší kvalitě hlasových a datových služeb a bezpečnosti provozu.
Studie proveditelnosti byla zpracována ve spolupráci se společností Železnice Slovenskej republiky. Jejím zhotovitelem byla společnost SUDOP Praha. Součástí studie je i ekonomické hodnocení projektu, které je důležité pro další národní schvalovací procesy.
Grantovou dohodu projektu s názvem Studie implementace 5G/FRMCS na železničním koridoru Brno (CZ) – Bratislava (SK) uzavřela Správa železnic v prosinci 2022 s evropskou agenturou HaDEA. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy CEF Digital. Způsobilé výdaje ze smlouvy o dílo činí 576 000 eur (v přepočtu 14 155 200 korun), z toho polovinu tvoří dotace.Files to download
tisková zpráva ke stažení (91.3 kB) |