Personalistika
Drážní hasiči dostali ocenění za likvidaci požáru v Českém Švýcarsku

Do uhašení rozsáhlého požáru, který zachvátil velkou část národního parku, se aktivně zapojili drážní hasiči z Ústí nad Labem. S vyprošťovací technikou VYA 15-S3 Tatra 8x8 především odtahovali nepojízdné hasičské cisterny z těžko dostupného terénu na místě zásahu. Deset jich také pomáhalo s likvidací požáru i ve svém volnu, byli součástí jednotek dobrovolných hasičů. „Krajské operační a informační středisko HZS Ústeckého kraje díky našim praktickým zkušenostem s těžkou vyprošťovací technikou, která je nezbytně nutná při odstraňování následků mimořádných událostí na železnici, nás často využívá v rámci spolupráce IZS i mimo drážní prostředí. Především v těžko přístupném terénu bývají tyto zásahy velmi složité, fyzicky náročné a vyžadují zkušenosti s obsluhou vyprošťovací techniky a způsoby a postupy vyproštění,“ říká velitel ústeckých drážních hasičů Radek Limr.
Naši hasiči konkrétně odtáhli tři cisternová vozidla HZS, v jednom případě přijeli na výpomoc i kolegové z liberecké jednotky s automobilovým jeřábem AJ 35 Liebherr. Ti zajišťovali hasičskou cisternu při vyprošťování, jelikož hrozilo její převrácení. Další komplikací při odtažení nepojízdných cisteren pak byl stav přístupových cest. Ten bylo třeba řešit v situaci, kdy se zvolená trasa ocitla po několika hodinách v plamenech. Díky spolupráci s místními dobrovolnými hasiči a jejich znalosti okolí se nakonec podařilo dostat cisternu po jiných lesních cestách a přes malé vesničky do bezpečí.
Během zásahu v Českém Švýcarsku si samozřejmě drážní hasiči museli plnit i své běžné povinnosti, pohotovost byla zajištěna v normálním režimu. Přitom se ještě zvýšil počet výjezdů mimo železnici v rámci spolupráce IZS v ústeckém regionu, jelikož většina jednotek zasahovala právě u požáru v Hřensku.