Aktuality

02.07.2024
Nádraží na Smíchově se změní, nabídne více služeb pro cestující
Železniční stanice na pražském Smíchově se v následujících letech promění v moderní dopravní terminál. Jeho součástí bude i stávající nádražní budova, která projde celkovou rekonstrukcí. Správa železnic nyní vybrala projektanty stavby – společnosti SUDOP Praha a SUDOP EU. Jejich nabídková cena ve výběrovém řízení byla 39,5 milionu korun. Stavební práce budou probíhat v letech 2026 až 2028 v koordinaci s výstavbou terminálu Smíchov.
27.12.2023
Přestavba smíchovského nádraží má svého zhotovitele, stavba začne po Novém roce
Zmodernizované nádraží, přestupní terminál i nová odbavovací hala. Tak bude už za několik let vypadat stanice Praha-Smíchov. Posledním krokem k samotnému zahájení prací byl výběr zhotovitelů. Těmi se staly společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS, HOCHTIEF CZ a Elektrizace železnic Praha, které podaly společnou nabídku ve výši 4 144 444 027 korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky přitom byla o více než 600 milionů korun vyšší. Stavbaři zrekonstruují všechny staniční koleje a nástupiště, oba podchody se přestaví a současně prodlouží pod celou stanicí. Díky výtahům bude bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště, a to jak z podchodů, tak i nově vybudované lávky. Práce se rozběhnou krátce po Novém roce a potrvají do roku 2027.
15.12.2023
Hledáme projektanta přestavby smíchovské nádražní budovy
Celková přeměna oblasti smíchovského nádraží vdechne nový život i samotné nádražní budově. Správa železnic nyní hledá dodavatele, který připraví potřebnou projektovou dokumentaci pro její přestavbu. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 28 682 000 Kč bez DPH. Chystaná investice zahrne rekonstrukci hlavní části nádražní budovy a vybudování nového jižního křídla se službami. Hotovo má být v roce 2028.
14.08.2023
Další významnou stanici v metropoli čeká rekonstrukce, smíchovské nádraží se kompletně promění
V Praze už brzo odstartuje modernizace dvou velkých nádraží. Po pražské Masaryčce teď hledá Správa železnic zhotovitele stavby také pro stanici Praha-Smíchov. Výsledkem budou kompletně zmodernizované koleje a nástupiště, prodloužené podchody pod celou stanicí a také nová lávka, která povede nad celou stanicí a umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště. Realizace stavby proběhne v letech 2024 až 2027, celkové náklady dosahují 5,2 miliardy korun.
02.05.2023
Začnou první práce na Smíchově, Správa železnic vybrala zhotovitele
První část rekonstrukce stanice Praha-Smíchov může začít, Správa železnic už vybrala zhotovitele prací. Stala se jím společnost STRABAG Rail, která předložila nabídku ve výši 60,8 milionu korun bez DPH. Hlavní náplní stavby bude od letošního září snesení části kolejiště a demontáž lávky, která umožňuje přístup do Radlické ulice.
13.03.2023
Správa železnic získala stavební povolení pro rekonstrukci stanice Praha-Smíchov
Smíchovské nádraží čeká v nadcházejícím období zásadní proměna. Správa železnic získala pravomocné stavební povolení pro rekonstrukci celé stanice. Stavba bude rozdělena na etapy, už za několik dní budeme znát zhotovitele první části a následně budou moct začít vlastní stavební práce. Zahrnovat budou snesení části kolejiště a demontáž lávky, která umožňuje přístup do Radlické ulice.
14.07.2022
Smíchovské nádraží slaví 160. výročí svého uvedení do provozu
Nádraží na tehdy ještě samostatné Smíchově se otevřelo 14. července 1862 jako druhá velká pražská železniční stanice. Letos tedy oslavilo 160. výročí zahájení provozu. Původní nádražní budovy se zejména kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly, současná výpravní budova pochází z 50. let minulého století. V současnosti se chystá kompletní přestavba celého nádraží.
01.07.2022
Modernizace trati do Radotína míří do finále
Zatímco přestavba smíchovského nádraží se teprve chystá a měla by začít v blízké době, modernizace navazujícího úseku do Prahy-Radotína se blíží do finále. Se začátkem letošních prázdnin skončila výrazná omezení provozu mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín, vlaky mohou využívat jak dvoukolejný úsek ze Smíchova do odbočky Závodiště, tak i navazující čtyřkolejnou část do Radotína. Na ní současně začnou obsluhovat přeloženou zastávku Praha-Velká Chuchle.