Aktuality
Výbor studie proveditelnosti doporučil ke schválení koncepční variantu dalšího rozvoje
Návrhová varianta N2FK je principiálně založena na základní variantě N2 s dvojicí na sobě nezávislých tunelových úseků s minimalizovanou délkou oproti jiným variantám, centrální podzemní železniční stanicí pod hlavním nádražím ve dvou etážích a doplněnými zastávkami Florenc a Karlovo náměstí, které na úkor rychlého průjezdu centrální oblastí města zlepšují jeho dopravní obslužnost. Ekonomicky se tento aspekt celkově projeví tak, že plnohodnotně vyváží zvýšené investiční a provozní náklady doplněných zastávek, ovšem s dopady v podobě částečné redukce obsluhy konkrétních nácestných zastávek mimo centrální část uzlu. Členové Výboru studie proveditelnosti toto však vnímají jako přijatelný kompromis.
V tento okamžik tedy pokračujeme v naplňování dalších kroků, které je potřeba v cestě ke schválení projektu Centrální komisí MD ještě absolvovat. V dokumentaci dokončujeme všechny náležitosti pro úplné vyhodnocení dodatečně přidávaných variant. Paralelně se na půdě Státního fondu dopravní infrastruktury, respektive jeho dodavatelů, zpracovává oponentní posudek na tuto práci s předpokladem dokončení v průběhu listopadu tohoto roku. Výstupy oponentního posudku budou projednány a výsledky tohoto projednání budou vloženy do posuzovacího protokolu společně s doporučeními od jednotlivých hodnotitelů k návazným krokům v přípravě. Přesný termín projednání studie na Centrální komisi Ministerstva dopravy nelze nyní potvrdit, nicméně přepokládáme zhruba přelom roku 2024/2025. Pro schválené řešení potom návazně již v prvním kvartálu příštího roku uskutečníme tiskovou konferenci, panelovou diskusi pro veřejnost, připravíme videoprezentaci, a pokud se vše organizačně vydaří, tak bychom rádi ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy zapojili tento projekt do výstavy k budoucímu rozvoji kolejové dopravy v hlavním městě.
Obr. 1 – schéma varianty N2FK (zdroj: Mott MacDonald CZ)
Obr. 2 – průběh zasedání Výboru studie proveditelnosti (zdroj: Ministerstvo dopravy ČR)