Infrastruktura

Pokračuje renovace mostu u Sepekova

Po více než sto třiceti letech od zahájení provozu na trati Tábor – Písek se renovuje železniční viadukt mezi stanicemi Božejovice a Sepekov. Téměř 150 metrů dlouhý historický železniční most z roku 1889, který tvoří deset polokruhových kamenných kleneb, převádí trať přes údolí říčky Smutné. Výška mostu nad údolím dosahuje přibližně 20 metrů.

Cílem první komplexní rekonstrukce mostu je především oprava izolací, odvodnění a celkové zpevnění nosné konstrukce pomocí injektáží. Součástí prací je kompletní obnova železničního svršku a úprava kabelových tras. Po rekonstrukci mostu bude na trati umožněn provoz vlaků s větším zatížením.



Po dokončení již probíhající výstavby nového mostu v Červené nad Vltavou tak bude možné na trati z Tábora do Písku obnovit i vojenské přepravy. Pro nákladní dopravu navíc vznikne alternativní spojení přes řeku Vltavu mimo železniční uzel Praha. Celkem stavbaři opraví deset polokruhových kleneb, devět pilířů a dvě opěry. K tomu je třeba přičíst ještě obnovu kamenných zádlažeb u mostních opěr.