Infrastruktura
Na čtvrtém koridoru se testovala dvoustovka
![5152-Měření5.jpg](/documents/50004227/162432947/5152-M%C4%9B%C5%99en%C3%AD5.jpg/ffdc5756-fe75-4d83-8025-bdf212f3d978?t=1699281749198)
Při průjezdu zkušební soupravy ve vysokých rychlostech se ve spolupráci s Výzkumným ústavem kolejových vozidel také vyhodnocovaly aerodynamické efekty v tunelech. Experti se zaměřili zejména na stanovení tlakového zatížení vozidla a komfortu cestujících.
Předmětem měření na nástupištích pak bylo stanovení aerodynamických účinků projíždějícího zkušebního vlaku i spojů v pravidelném provozu a vymezení tlakových změn v blízkosti koleje. Vlastní měření a vyhodnocení zajišťovali Vysoké učení technické v Brně, Ústav železničních konstrukcí a staveb a Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice, Geofyzikální ústav Akademie věd ČR a Výzkumný ústav železniční.