Aktuality
Nová soutěž Správy železnic ocenila 11 významných projektů
V jednotlivých kategoriích se ocenily železniční stavby realizované jak na páteřní síti, koridorech, tak na regionálních tratích. Důraz se kladl zejména na jejich provozní, ekonomický a společenský přínos. Nejprestižnější ocenění – Cenu generálního ředitele – získala rekonstrukce mostu přes Hracholuskou přehradu u Pňovan, která se dočkala v loňském roce i řady dalších významných cen, a to včetně mezinárodních. V kategorii Železniční tunely a mosty zabodovala nejvíce rekonstrukce mostu v Desné na trati Tanvald – Kořenov, vítězem kategorie Rekonstrukce a opravy budov byla renovace objektů pro Hasičský záchranný sbor Správy železnic v Českých Budějovicích.
V kategorii Modernizace železničních stanic a uzlů zaujala porotu nejvíce přestavba stanice Čelákovice na trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany. Technologickou stavbou roku je pak modernizace zabezpečovacího zařízení na hlavním brněnském nádraží. V kategorii Projektová příprava porota ocenila projekt modernizace a dostavby pražského Masarykova nádraží, cenu za Technickou inovaci roku pak získalo nové designové provedení přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Projekt instalace systému GSM-R na trati mezi Berounem, Plzní a Chebem uspěl nejvíce v kategorii Bezpečná železnice, sanace nestabilních náspů zemního tělesa v úseku Hájek – Dalovice pak získala ocenění za oblast Rekonstrukce a opravy železničních tratí. Celková renovace Negrelliho viaduktu loni opanovala kategorii Rekonstrukce historických železničních staveb.
Přehled vítězů jednotlivých kategorií a jejich krátké videoprezentace najdete na webu Správy železnic, konkrétně na odkazu: https://www.spravazeleznic.cz/zeleznicni-stavba-roku.
Soubory ke stažení
tisková zpráva ke stažení.pdf (94.6 kB) |