Aktuality
Moderní terminál v Jihlavě propojí vlaky s autobusy i MHD
Stanice Jihlava město se nachází v blízkosti centra krajské metropole. V jejím přednádražním prostoru vzniknou zastávky linkových autobusů a městské hromadné dopravy. „Cestující získají pohodlný přestup mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy, v nové nádražní budově najdou veškeré potřebné zázemí. V budoucnu budou tuto stanici obsluhovat také vysokorychlostní vlaky z Prahy a Brna, které sem budou zajíždět po nové trati postavené podél dálničního přivaděče,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Nová nádražní budova bude mít dvě podlaží. V prvním se bude nacházet společná odjezdová a příjezdová hala. Ve druhém podlaží pak bude samostatná čekárna pro přestupující cestující.
Zrekonstruovanou stanici budou tvořit dvě nová nástupiště, bezpečný přístup na ně bude podchodem. Cestující ocení nejen pohodlný a rychlý nástup do vlaků, ale také bezbariérové řešení v podobě výtahů. Nový podchod povede pod celým kolejištěm, v budoucnu se počítá s jeho vyústěním až v Mostecké ulici na druhé straně nádraží.
„Podstatnou část stavby máme zpracovanou jako 3D model, poprvé v ČR budeme přímo na staveništi používat technologii rozšířené reality, což nám usnadní koordinaci prací. V rámci stavby je první na řadě demontáž části kolejiště včetně trakčního vedení a práce na nové technologické budově,“ sdělil za zhotovitele, společnost Skanska, jeho projektový manažer Ondřej Zedník.
Město Jihlava vybuduje v rámci vlastní stavby parkoviště P+R s 68 místy a silniční komunikaci včetně okružní křižovatky. Součástí projektu je i nové veřejné osvětlení a chodníky, počítá se rovněž se zastávkami náhradní dopravy a rozšířením veřejné zeleně.
Celkové investiční náklady stavby s názvem Modernizace ŽST Jihlava město činí 1 754 527 446 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 567 582 790 Kč. Míra podpory EU je 80,75 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 1 265 823 102 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Soubory ke stažení
tisková zpráva ke stažení (110.6 kB) |