Aktuality
Havířovské nádraží se mění k lepšímu, na řadu přicházejí nástupiště
„Modernizace havířovské stanice je pro nás klíčová. Výrazně totiž zajistí dostupnost vlaků široké veřejnosti, protože vedle zlepšení technických parametrů infrastruktury přinese především plnou bezbariérovost. Po rekonstrukci budovy a úpravě přednádraží, kterou realizovalo město, se dostává i na samotnou staniční část. Navíc prodloužíme podchod až do místní části Šumbark, čímž spojíme části města pohodlnou a bezpečnou cestou," říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Rozsáhlá modernizace zahrnuje celkovou přestavbu staniční části včetně nástupišť a bezbariérový přístup k nim. Obnovou projde trakční vedení, výhledově se počítá s jeho přepnutím ze stejnosměrného na střídavé napětí. Dále dojde ke komplexní rekonstrukci železničního svršku a spodku, mostů a propustků, což umožní plynulejší dopravu. Plánovaná instalace nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení pak zajistí nejvyšší úroveň bezpečnosti cestujících.
Pro přístup na nástupiště i během náročné rekonstrukce vybudují stavbaři provizorní lávku. Cestující ji budou používat od poloviny příštího roku. S dopravními omezeními pak bude třeba počítat při výstavbě nového železničního mostu přes Ostravskou ulici.
Hodnota stavebních prací činí 3 398 568 539 Kč, zhotovitelem stavby je sdružení firem Subterra, OHLA ŽS, Elektrizace železnic Praha a AŽD.
Projekt Optimalizace traťového úseku Havířov (včetně) – zastávka Havířov střed (mimo) bude spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF), s předpokládanou výší dotace až 2,2 miliardy Kč. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.