Tiskové zprávy
Už za rok začne modernizace trati do Zlína, Správa železnic chystá i další velké stavby
Jako první přijde na řadu jedenáctikilometrový úsek z Otrokovic do Zlína, který získá nejen trolejové vedení, ale také druhou kolej. Traťová rychlost se zvýší na 100 km/h. Současně dojde ke zvýšení bezpečnosti díky zrušení dvou přejezdů. Ten první v Otrokovicích-Kvítkovicích nahradí tunel, namísto úrovňového křížení ve Zlíně-Prštném vznikne silniční nadjezd.
V současné době už má modernizace tohoto traťového úseku pravomocné stavební povolení. Pokračuje majetkoprávní vypořádání s majiteli potřebných pozemků, Správa železnic už uzavřela dohodu s přibližně třemi čtvrtinami vlastníků. Přibližně v polovině letošního roku vyhlásí soutěž na zhotovitele prací pro první úsek do krajské metropole, samotné práce odstartují na začátku příštího roku.
Návazně začne také rekonstrukce úseku mezi Zlínem a Vizovicemi, která má zatím nepravomocné územní rozhodnutí. Jejím výsledkem bude elektrifikovaná jednokolejná trať. Stanice Lípa nad Dřevnicí a Vizovice získají bezbariérově přístupná nástupiště, dojde také k výstavbě nového nadjezdu, a to namísto přejezdu ve Zlíně-Podvesné. V rámci samostatné investice vznikne také nová nádražní budova ve stanici Zlín střed. Úplně hotovo mezi Otrokovicemi a Vizovicemi bude na konci roku 2030.
Správa železnic připravuje v regionu i další významné stavby. V příštím roce zahájí rekonstrukci nástupišť ve Valašském Meziříčí za 845 milionů korun nebo přestavbu stanice Bystřice pod Hostýnem včetně tamní nádražní budovy s náklady téměř 600 milionů korun. O rok později se pak začnou stavět zcela nová nástupiště a podchod v Uherském Hradišti, tyto úpravy vyjdou na 1,7 miliardy korun.
V roce 2028 se pak plánuje zahájení elektrizace a rekonstrukce traťových úseků Staré Město u Uherského Hradiště – Bojkovice město, Kunovice – Veselí nad Moravou a Újezdec u Luhačovic – Luhačovice s celkovými náklady ve výši 10 miliard korun.Soubory ke stažení
tisková zpráva ke stažení (59.0 kB) |