Tiskové zprávy
Rekapitulace nehody v Pardubicích
Aktuálně
Celý den probíhají práce na likvidaci následků nehody.
V místě se jezdí sníženou rychlostí po jedné koleji.
Zasahuje těžká technika, která bude roztrhávat vagón od lokomotivy.
Od dnešních 22:20 do zítřejších 5:00 bude provoz na trati zcela zastaven pro co nejrychlejší postup prací.
Zároveň v noci proběhne oprava poškozené výhybky. Druhou kolej bude nutné opravit po odstranění vlaků.
Zabezpečení tratě a ETCS
Stanice v Pardubicích prošla celkovou modernizací, běží dokončovací práce.
Způsob řízení provozu po dobu výluk a stavebních prací je v místě v souladu se zákonem o dráhách, vyhláškou 173/95 Sb. Jedná se o zcela standardní postup a zabezpečení provozu.
Při investicích, na které navazuje spuštění výhradního provozu ETCS (jako je tomu i v Pardubicích), dochází už rovnou k instalaci evropského zabezpečovače.
Dosavadní způsoby zabezpečení včetně liniového ETCS nejenom zcela nahrazuje, ale především úroveň zabezpečení ještě zvyšuje. Jako jediný totiž dokáže sám zastavit vlak, což je při indispozici či nepozornosti strojvedoucího klíčové.
Výhradní provoz pod ETCS začne v souladu s národním implementačním plánem na našich nejvytíženějších tratích platit od 1. 1. 2025.
Správa železnic instaluje traťovou část systému ETCS, v tuto chvíli je systém instalovaný na cca 1000 km tratí. Vše pokračuje podle nastaveného harmonogramu.
Co se stalo?
Srážka rychlíku Ex 1021 s nákladním vlakem v Pardubicích.
Nehoda si vyžádala 4 oběti a 27 zraněných.
Škody na majetku odhadnuty na 110 milionů korun.
Podle Drážní inspekce minul před nehodou v Pardubicích rychlík Ex 1021 návěstidlo v poloze zakazující jízdu. Zda se jednalo o technickou závadu, lidskou chybu či kombinaci obou faktorů, je předmětem podrobného šetření DI a Policie ČR.
Soubory ke stažení
tisková zpráva ke stažení.pdf (56.4 kB) |