Infrastruktura
Návrhy budoucích VRT jsou k dispozici již na čtyřech on-line portálech

GIS portály poskytují konkrétnější pohled na plánované vysokorychlostní tratě. Umožňují zobrazení různých typů mapových podkladů, například základní katastrální mapy či mapy zaměřené na hlukovou zátěž. S pomocí barevné legendy lze snadno identifikovat jednotlivé prvky infrastruktury, jako jsou silnice, mosty, tunely a další. Výhodou portálů je zobrazení, zda je vysokorychlostní trať navržena v zářezu nebo na náspu. Součástí je i znázornění protihlukových stěn. Díky nim lze získat lepší představu o tom, jakým způsobem budou tratě zasazeny do existující krajiny.
On-line portál zobrazuje vždy poslední technický návrh vycházející z aktuálního stavu projektování i projednání záměru v regionu. Dotazy či připomínky může do GIS portálu přidat každý uživatel. Experti Správy železnic se jimi budou v další fázi projekčních prací zabývat.
Své interaktivní portály mají momentálně čtyři úseky připravované sítě VRT. Jedná se konkrétně o VRT Moravská brána 1 mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě, VRT Moravská brána 2 (navazující úsek do Ostravy-Svinova), VRT Polabí mezi Prahou a Poříčany nebo VRT Jižní Morava mezi Modřicemi a Šakvicemi. Postupně se předpokládá spuštění portálů u všech připravovaných vysokorychlostních tratí. Odkazy na ně jsou zveřejněny na webových stránkách Správy železnic v sekci VRT u jednotlivých úseků.
Odkazy na jednotlivé GIS portály:
VRT Polabí: úsek mezi Prahou a Poříčany
VRT Jižní Morava: úsek mezi Modřicemi a Šakvicemi
Moravská brána I: úsek mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě